Italok a hegyről
Színes italok, változatos ízek, valós tradíciókra épülő történet: a jól sikerült 21. századi termékfejlesztés tipikus példája a szlovák Tatratea, amelynek változatai már a magyar üzletekben is elérhetők. A Karloff szeszfőzdében közel 20 éve bele mertek vágni egy különleges megközelítésű likőrsorozat megalkotásába, szemet vonzó kiszerelést készítettek hozzá, és merész árképzéssel piacra vitték – az eredmény a 10 tagból álló sikeres italcsalád.
Az ízesítésükben és alkoholtartalmukban eltérő likőrök koncepciója a hagyományokra épít. A hegyekben élő emberek saját készítésű orvosságaikkal próbálták gyógyítani a betegségeket. Forralt vizet öntöttek titkos gyógynövénykeverékükre, majd mézet, fokhagymát és alkoholt adtak hozzá. Minden gyógyítónak saját receptje volt, de mindegyikük ugyanúgy nevezte azt: tea.
A Tatrateákba ma fekete tea, gyógynövények, hegyi forrásvíz, melasz, alkohol, gyümölcskivonat és tölgyfachips kerül, és a 8 hét után leszűrt keveréket tölgyfahordóban érlelik. Itthon a terméket a Heinemann forgalmazza. //
Kapcsolódó cikkeink
Tiszta fejjel
A nagyvilágban szinte minden, a témára vonatkozó felmérés és elemzés,…
Tovább olvasom >A Zwack mediterrán hangulatú reklámfilmmel köszönti az Unicum Orange Bitter széles körű bevezetését
Idén áprilistól a Zwack Unicum italújdonsága, az Unicum Orange Bitter…
Tovább olvasom >Elsüteményesedés
A népszerű spiritfajták termékfejlesztésének egyik fő iránya az ízesítés. És ahogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet a prémium élelmiszerek piacán: a Chef Market megvásárolta a Culinaris nagy- és kiskereskedelmi üzletágát
Jelentős átalakulás zajlik a prémium élelmiszerek hazai piacán: a Chef…
Tovább olvasom >Esős idő ellenére sokan voltak a Magyar Fagylalt Napján
Május 8-án országszerte kígyózó sorok és boldog vendégek jelezték, hogy…
Tovább olvasom >Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat…
Tovább olvasom >