Ismert arcok az UNICEF új kampányában
A Café Next tehetséges csapata előbb színes egyéniségeivel, majd friss, ötletgazdag koncepciójával elnyerte az UNICEF Magyar Bizottság képviselőinek bizalmát és ezzel az új kampány kidolgozásának feladatát is. Az általunk készített TV-szpotokban résztvevő színészek: Schell Judit, Gryllus Dorka, Tenki Réka, Hegedűs D. Géza, Szabó Kimmel Tamás, Nagy Zsolt, kedves, illetve fenyegető hangsúllyal adják elő ugyanazt a mondatot, így szemléltetve a jelentésbeli különbségeket.
„Ülj ide az ölembe!” „Kaphatsz még egyet!” Vajon mit váltanak ki ezek a mondatok gyermekéből? Félelmet, haragot, vagy egyenesen rettegést? Kényelmetlen érzést, nyugtalanságot? Esetleg játéknak, viccnek tekintik? Az UNICEF idei 1%-os kampánya a kétértelműséget állítja a középpontba, és azt mutatja be, hogy a különböző hangsúlyok, a nyomatékosabban kiejtett szavak hányféle jelentéssel párosulhatnak, és milyen érzelmeket válthatnak ki az eltérő körülmények között élő gyerekekben.
Egyes felmérések szerint ma minden ötödik gyereket ér bántalmazás Magyarországon. Súlyosbítja a helyzetet, ha az erőszaknak kitett fiataloknak nincs viszonyítási alapjuk, azt gondolják, hogy normális életet élnek, így meg sem próbálnak kiutat találni, segítséget kérni. Ugyanakkor sokszor a felnőttek sem szívesen avatkoznak bele más családok életébe, sokszor még akkor sem lépnek közbe, amikor fizikai erőszakot vagy szexuális erőszakot tapasztalnak a környezetükben. Többek között ezért hívott életre az UNICEF a gyermekek bántalmazása elleni figyelemfelkeltő és oktató programokat, amelyekkel elsősorban az érintetteket tájékoztatják a lehetőségeikről és jogaikról, másrészt pedig a társadalmat is edukálják, rámutatva arra, hogy minden gyereknek joga van az erőszakmentes gyerekkorhoz. A „Hiszek a nullában” és az „End of Violence” kampányok mellett az „Ébresztőóra” előadássorozattal például iskolai tanórák keretében ismertetik meg jogaikkal a fiatalokat, illetve bemutatják nekik a HelpApp mobiltelefon applikációt, amellyel a legkülönbözőbb erőszak helyzetekben kérhetnek segítséget. Ezen kívül például a. „Gyermekek tapasztalatai a sportban” elnevezésű kutatással arra hívták fel a figyelmet, hogy a fiatalok kétharmada érzelmi, harmada fizikai vagy szexuális erőszakkal is szembesül sportolás során.
Az UNICEF gyermekbántalmazás elleni kampánya egy olyan jobb világ felé tett első lépés, ahol a gyermekek igazi gyermekként élhetnek, védelemben és elfogadásban. Támogassa adója 1%-ával az UNICEF figyelemfelhívó és oktatási programját Magyarországon. Adószám: 18212718-2-41.
A TV szpotok és a werkfilm a következő linkeken tekinthetőek meg:
http://www.youtube.com/watch?v=nm9FzcCsCFM&list=PLhy6C6hkiM5ZpykYkFXXG9tqPWdFfSlB9
http://www.youtube.com/watch?v=JuvrJGoPAQ8&list=PLhy6C6hkiM5ZpykYkFXXG9tqPWdFfSlB9
Werkfilm:
http://www.youtube.com/watch?v=8mEWN4N-hxU&list=PLhy6C6hkiM5ZpykYkFXXG9tqPWdFfSlB9
Alkotók:
Ügyfél: UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány
Ügyvezető igazgató: Danks Emese
Kommunikációs igazgató: Romet-Balla Ágnes
Adományszervezési vezető: Mina Krisztina
Kreatív és gyártó ügynökség: Café NEXT Kft.
Kreatívigazgató: Simon Zoltán
Kreatívigazgató és ötletgazda: Sallai Ervin
Szövegíró: Kaldenecker Antal
Art Director: Varga Tibor
Operátor: Rátz Péter
Account Director: Doleschall Szandra
Gyártásvezető: Józsa László
Gyártásvezetői asszisztensek: Gerzsenyi Bernadett, Mester Dávid, Yason Güven Zarasiz
Rendező: Mátyássy Áron
Operatőr: Győri Márk
Hangmérnök: Major Csaba
Smink: Nagylaki Kata
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >