ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót egymásnak a világ snack- és édesipari szakemberei. A rangos szakkiállítás és vásár híven tükrözte az iparág innovációs erejét és optimizmusát még a jelenlegi kihívások ellenére is.
Nem lankad a szakma érdeklődése az ISM iránt: az kiállítók száma idén 5,5%-kal, míg a kiállítási terület 5%-kal bővült. Az eseményen 70 országból több mint 1500 kiállító mutatta be legújabb fejlesztéseit, miközben a 135 országból érkezett 32000 szakmai látogató is csaknem 7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A vásár kiváló lehetőséget biztosított üzletkötésre és új partnerkapcsolatok kiépítésére.
A vásáron számos vezető európai kereskedelmi vállalat is képviseltette magát, köztük az Albert Heijn, az Aldi, a Bartels-Langness, a Colruyt Group, a Coop, a Costco, az Edeka, a Globus, a Jumbo Supermarkten, a Mercadona, a Metro, a Migros, a REWE Group, az S Group, a Salling Group, a Schwarz Group, a SPAR International és a Walmart.
Az ISM ismét bebizonyította, hogy kulcsszereplő az iparági trendek meghatározásában és az innováció előmozdításában. Gerald Böse, a Koelnmesse GmbH vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a rendezvény továbbra is a globális édesség- és snackipar irányadó platformja, amely tartalmával és erős eseményprogramjával, neves előadóival és újszerű formátumaival inspirálja és összekapcsolja az iparági szereplőket.
Az esemény kiemelt témája az EU–Mercosur kereskedelmi megállapodás volt, amelyről rangos szakértői panel keretében esett szó. Rupert Schlegelmilch, az EU vezető tárgyalója és más nemzetközi politikai, üzleti és ipari döntéshozók is részt vettek az egyeztetéseken, elemezve a megállapodás jelentette lehetőségeket és kihívásokat.
ISM és ProSweets együtt
Az ISM 2025 a ProSweets Cologne szakkiállítással együtt a világ legnagyobb iparági találkozóját alkotta, amely az édesipari értéklánc teljes spektrumát lefedte az alapanyagoktól a csomagoláson át a késztermékekig. A két rendezvény összekapcsolása erősítette a gyártók, kereskedők és iparági szakértők közötti kapcsolatokat.
Díjazott kreativitás
Az ISM idén is díjazta az édességipar kiemelkedő szereplőit és innovációit. Az ISM Award 2025 díjat Ulrich Zuenelli, a Loacker ügyvezető partnere és a Loacker-Zuenelli család harmadik generációjának tagja kapta az iparágban végzett jelentős munkájáért.
A kreatív és fenntartható snackeket elismerő New Product Showcase díját a holland Primus Wafer Paper BV érdemelte ki a Yummy Super Sour Candy Paper termékével, de elismerésben részesült a Confiserie Vandenbulcke belga csokoládést és kakaógyümölcsöt párosító finomságával (Pulp’n Choc Fruity Mix), valamint a Barth hüvelyesekből készült roppanós wO’s snackjével.
Az ISM Consumer Award díjat a Treets Vegan Crunchy Corn nyerte el.
A következő ISM kiállításra 2026. február 1 és 4 között kerül sor.
Kapcsolódó cikkeink
4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Mintegy 5 millió eurót fordít zöld energiára az Aldi Írországban
Az Aldi Ireland bejelentette, hogy 5 millió eurós beruházással energiatakarékos…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >