Iskolakezdés: folyamatosan akcióznak a kereskedelmi láncok
Az iskolakezdési szezonban jelentősen tudják növelni a forgalmukat a nagy kereskedelmi láncok. A családok beszerzéseinél az ár a legfontosabb tényező – olvasható a Világgazdaság Online-on.
„Bár kevesebb gyermek kezdi meg idén az iskolát, mint tavaly, a nagy választék és a folyamatos akciók hatására a forgalom növekedésére számítunk, mértéke akár 5-10 százalék is lehet” – mondta a Világgazdaság kérdésére Samu Zsófia, az Auchan kommunikációs vezetője. Augusztus első hetében érezhetően megnő a tanszerek iránti kereslet, amely az augusztus 20-a utáni hetekben ugrik meg, és szeptember elejéig folyamatosan erősödik. Ráadásul szeptemberben, a felsőoktatási félév kezdetekor újabb vásárlási hullám várható – tették hozzá a Tescónál.
A többi nagy kereskedelmi lánc nem számszerűsítette a várható forgalomnövekedést, a TESCO például csak annyit közölt, hogy tavaly piacvezetőként zárta az iskolakezdési időszakot, és az idén is hasonló bevételre számít. A tanévkezdés, különösen az augusztus 20-a utáni időszak jelentős csúcspontnak számít az év során a Decathlonnál is. Ilyenkor az egyes vásárlások száma és összértéke is érezhetően megnő – válaszolta a Decathlon. Az iskolakezdés előtt, jellemzően már augusztustól határozottan megerősödik a kereslet a gyerekeknek szóló utcai és sportcipők, sportruházat, utcai kabátok, valamint a hátizsákok és a táskák iránt. De a keresletbővülés a vásárlók nagy száma miatt szinte minden termékcsoportot érint. Az iskolaszezonba most a Decathlon holnap megnyíló új, Nyugati téri áruháza is beszáll, amelyet éppen azért nyitottak a város egyik legforgalmasabb helyén, hogy olyan fogyasztókat is elérjenek, akik korábban nem vagy nem rendszeresen vásároltak náluk.
A nagy kereskedelmi láncok folyamatos akciókkal csábítják a gyermekes vásárlókat. A SPAR-okban már július végén elindultak a tanévkezdéshez kapcsolódó akciók: szeptember 7-ig számos termék árából 30-50 százalékos kedvezményt adnak, az iskolakezdési utalványok mellé pedig SPAR-os vásárlási kuponok járnak – tudtuk meg Maczelka Márktól, a SPAR kommunikációs vezetőjétől. Akciózik a Tesco is, amely a kedvezmények mellett – állítása szerint – a legtöbb iskolakezdési termék esetében tartja a tavalyi árakat. A Decathlon viszont külön nem akciózik ebben az időszakban, mivel üzletpolitikájuk egyik legfontosabb pillére, hogy minden termékkör esetében különböző árkategóriában kínál terméket, kezdve az egészen alacsony szinttől.
A Tescónál úgy látják, hogy a szezon beszerzéseinél is az ár a legfontosabb tényező a magyar vásárlóknál. A brit hipermarketlánc számításai szerint a saját kínálatukban szereplő eszközökből egy első osztályos csomag összeállítási ára 15 ezer forintnál kezdődik. A füzetek közül a legolcsóbbat 69 forintért, a népszerű mesehősökkel díszített darabokat pedig 250 forintért lehet beszerezni. Az iskolatáskák 3 és 15 ezer forint között mozognak, de egyre többen választják a gyermek gerincét kímélő, anatómiai kialakítású drágább termékeket. Az Auchan tapasztalatai szerint is a legfontosabb a szülők számára a megfelelő iskolatáska kiválasztása, amelynek fő szempontja a gyermek életkora, így az elsős, illetve az alsó tagozatos gyerekek számára a szülők szívesebben választanak merev felépítésű, ergonómiailag kialakított táskát, míg az idősebbeknél a méret, a rekeszek száma, a dizájn és a szín a döntő.
Persze több cég is próbálja valamilyen extrával megkülönböztetni magát. Az ötven legnagyobb Tesco áruházban például csütörtöktől vasárnapig, a legforgalmasabb órákban az idén is tanító nénik segítik a választást. A Lidlnél az óvodakezdést is bevonják a szezonba, és a kisgyerekeseknek is kínálnak kedvezményeket, emellett számos élelmiszer-akciót kapcsoltak a tanévkezdéshez. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kedvező árakkal készül a húsvéti időszakra: több mint 600 termék árát csökkentik
A Lidl ismét kedvező árakkal és számos akcióval készül a…
Tovább olvasom >Ilyen akciókkal várja a PENNY a vásárlókat húsvét alkalmából
A PENNY Magyarország március 21. és március 28. közötti heti…
Tovább olvasom >Így készül a Tesco a nőnapra
A nemzetközi nőnapra és Zoltán névnapra ugyanis közel 150 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >