Ipsos: a Szentkirályi reklámját szerették a legtöbben
A 2010-es labdarúgó-világbajnokság kapcsán nemzetközi reklámhatás vizsgálatot végzett az Ipsos ASI. Ennek keretében Magyarországon 4 hirdető: a Pepsi, a Coca, a Nike és a Szentkirályi egy-egy televíziós reklámja került górcső alá.
A válaszadók mintegy négyötöde látta a Pepsi, valamivel több, mint fele a Coca és a Szentkirályi reklámjait, viszont a Nike-ét csak minden kilencedik ember. A reklámok beazonosításánál is a Pepsi szerepelt a legeredményesebben, a filmet látók több,
mint négyötöde tudta beazonosítani a márkát, a többi termék esetében ez az arány egyaránt kétharmad körül mozgott.
A reklám hatásaival kapcsolatban a legtöbb pozitív érzést a Szentkirályi váltotta ki: a termék magyar volta, valamint Puskás Ferenc megelevenítése egyaránt közrejátszhatott abban, hogy a reklám képes volt arra, hogy közelebb hozza a márkát a fogyasztóhoz. A reklámot a válaszadók többsége hihetőnek, személyhez szólónak találta, és úgy érezte, hogy a reklám hatására többet tudott meg a márkáról. Ezen felül több, mint kétharmad részük úgy érezte, hogy a reklám a termék egyediségét, a versenytársaktól való megkülönböztethetőségét is jól alátámasztja.
A két fő konkurens kólamárka, a Pepsi és a Coca egymáshoz közeli eredményeket ért el a vizsgált dimenziók többségében. A reklám hihetőségénél ért el lényegesen magasabb eredményt a Coca a Pepsinél – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: bőven jut exportra is a magyar tormából
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >