Innovatív csomagolási megoldások a hosszú eltarthatóság és a fenntarthatóság jegyében
Az áruházláncok, kereskedők igényeiből a legfontosabbak, hogy könnyen szállíthatóak és polcra helyezhetőek legyenek a termékek, emellett pedig a lehető leghosszabb fogyaszthatósági időt biztosítsák – hívta fel a figyelmet Enyedi Márta, a Sealed Air Magyarország Kft. piacfejlesztési vezetője.
A vállalat minden fejlesztésénél figyelembe veszi a fogyasztói igényeket, a gyártók és a kereskedők szükségleteit is. A legfontosabbnak azonban a fogyasztók igényeit nevezte, akik a letisztult formákat, jól látható termékeket részesítik előnyben, és egyre tudatosabban vásárolnak, így a csomagolás marketingfunkciója is nagy szerephez jut a márkaépítés során.
Enyedi Márta
piacfejlesztési vezető
Sealed Air Magyarország
Hosszú eltarthatóság
A logisztikai rendszerek fejlődésével, az áruházláncok növekvő szortimentjével és az exportlehetőség tágulásával egyre fontosabbá válik a megfelelő csomagolás kiválasztása. Hatékony és fenntartható, valamint esztétikus megoldásokra van szükség minden élelmiszeripari szektorban. A friss húsok, halak és a prémium baromfi vagy speciális sajttermékek esetében egyre elterjedtebb a vacuum, azon belül is a vacuum-skin csomagolás, hiszen a lehető leghossszabb eltarthatóságot és esztétikus termékmegjelenést biztosítanak.
A vákuumcsomagolások Mercédesze a Cryovac®Darfresh® technológia, ami kiemelkedően hosszú eltarthatósági időt, kifogástalan csomagmegjelenést biztosít – fejtette ki Enyedi Márta. A Sealed Air Magyarország Kft. piacfejlesztési vezetője szerint, prémium termékeknél már régóta használják a skin csomagolásokat, hiszen ebben a csomagolásban érlelhető a hús, így biztosítva felhasználáskor a porhanyós és ízletes alapanyagot. Egyre többen használják a skin csomagolástechnológiát a húskészítmény-, baromfi- és halszektorban is, hiszen ez a technológia biztosítja a termék jó láthatóságát, mivel az csomagolás után kiemelkedik a tálca síkjából.
„Újdonságként említeném a Cryovac® Darfresh® on Tray technológiánkat, amely a hatékony termelésre a csomagolási veszteség minimalizálására koncentrál. Az esztétikus műanyag és kartontálcák, valamint a különleges felsőfóliák minden hústermék, húskészítmény, baromfi, halak, sajtok, de akár snack termékek csomagolására is alkalmas.”
A Cryovac® Darfresh® on Tray rendszer lényege, hogy a forradalmi hegesztési, vágási és skin-zárási technológiának köszönhetően a felső fólia felhasználásának során kiiktattuk a leeső fóliahulladékot, így a fóliafelhasználásnál akár 48% megtakarítás érhető el. A hatékony rendszernek köszönhetően akár 120 darabos sebességet érhetünk el percenként. A Cryovac® Darfresh® on Tray rendszert a speciális felső fólia és merev tálca teszi teljessé, biztosítva így a tökéletes csomagmegjelenést, könnyen nyithatóságot, illetve a hosszú eltarthatósági időt.
Az élelmiszeripari csomagolások fejlesztésénél is egyre fontosabb a fenntarthatóság kérdése. A Sealed Air fontosnak tartja az élelmiszer-kidobás csökkentését, ezért törekszik arra, hogy megfelelő csomagolási technológia, illetve csomagolóanyag kiválasztásánál érje el a lehető leghosszabb eltarthatósági időt, miközben megőrizzük a termék minőségét és élvezeti értékét. Mindemellett a lehető legvékonyabb és leghatékonyabb csomagolóanyagokat használjuk a fenntarthatóság érdekében. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Trump alumíniumvámja miatt több PET-palackot használhat a Coca-Cola
Donald Trump amerikai elnök 25%-os vámot tervez bevezetni az acél-…
Tovább olvasom >Megalakult a Fenntartható Csomagolásért Egyesület
A fenntartható csomagolási megoldások előmozdítása érdekében megalakult a Fenntartható Csomagolásért…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
A magyar tésztagyártás egyik meghatározó szereplője, a Soós Tészta Kft.,…
Tovább olvasom >Nestlé Fitness újdonságok: hozzáadott cukrot nem tartalmazó gabonapelyhek, kétféle ízben
A Nestlé Hungária Kft. Fitness termékcsaládja a fogyasztói trendeket figyelembe véve,…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >