Innovatív élelmiszerekkel hódítja Észak-Amerikát az Agrármarketing Centrum
Észak-Amerika legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, a Summer Fancy Food-on jelenik meg közösségi standdal az Agrármarketing Centrum 2019. június 23-25. között. Az elsősorban innovatív élelmiszereket bemutató new yorki-i seregszemlén hét magyar kiállító cég kínálja termékeit és szolgáltatásait az amerikai piacra jutási lehetőségek reményében.
A szektor innovatív megoldásaira és termékeire fókuszál a New York Fancy Food kiállítás, amelyen interaktív szakmai programokat, bemutatókat és kerekasztal beszélgetéseket szerveznek a szakmai látogatóknak. A kiállításon a szervezők tematikus standokat is építettek, ilyen például „a jövő boltja”, vagy az „inkubátor település” (incubator village), valamint számos új termék és élelmiszeripari innováció is megjelenik. 2018-ban Magyarország 5 kiállítóval jelent meg a kiállításon, a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) szervezésében. Idén az Agrármarketing Centrum szervez közösségi megjelenést mintegy 65 m2-es területen, vegyes profillal.
A magyar kiállítók többek között mézeket, mézes drazsékat, szalámikat, tejízesítő szívószálakat, egy különleges eljárással készített sajt snac-et, különböző innovatív édességeket, valamint borokat ajánlanak a szakmai látogatók figyelmébe.
A kiállításon részt vesz Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, valamint Giczi Gergely ügyvezető-helyettes is. Az Agrármarketing Centrum standját Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára, Pásztor István, Magyarország New York-i főkonzulja, Nobilis Márton, az Agrárminisztérium kabinetfőnöke és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője nyitotta meg.
Ondré Péter a megjelenésről elmondta: „Magyarország az utóbbi években szignifikánsan tudta erősíteni a tengeren túli országokkal folytatott külkereskedelemi kapcsolatait. A 2012. évi adatokhoz képest 2018-ra az amerikai kontinenssel folytatott külkereskedelmi termékforgalom volumene jelentős mértékben – 35 százalékkal – erősödött, és az Egyesült Államok a 11. legfontosabb exportpartnerünkké lépett elő. A komoly export többlet nem csak Magyarország, hanem az egész Európai Unió esetében szembetűnő.”
Az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi kapcsolatok tekintetében a tizedik legfontosabb magyar exportterméknek az agrár- élelmiszeripari termékek számítanak. Ezek élén a zöldség- és gyümölcslé készítmények kivitele áll, ezen belül az almalé készítmények forgalma meghatározó, de a minőségi magyar bor, a húskészítmények és a kiváló magyar méz iránt is komoly és igényes kereslet mutatkozik az amerikai piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Manpower: javuló gazdasági kilátásokat mutatnak a munkaerőpiaci visszajelzések
Javuló gazdasági kilátásokat mutatnak a munkaerőpiaci visszajelzések, a belföldi munkáltatók…
Tovább olvasom >