Innováció kutatása az élelmiszeriparban
Innovatív és hatékony beavatkozásokra, alapanyagokra, termékekre van szüksége az élelmiszeriparnak és a teljes élelmiszerláncnak – jelentette ki dr. Felkai Beát Olga, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára az Innovációk napja Konferencián, Budapesten.
A helyettes államtitkár kihangsúlyozta, hogy az innováció egy speciális terület, melyben országok és ágazatok között is nagy az eltérés. Ugyanakkor fejlesztése, hatékonyságának fokozása elengedhetetlen a fejlődéshez, a folyamathoz pedig az élelmiszerlánc minden szereplőjének és a szakpolitika résztvevőinek is aktív bevonása szükséges. Hazánk a feltörekvő innovátorok közé tartozik, így fejlődésre bőven van lehetőség – ehhez a nemzetközi jó tapasztalatok adaptálása mellett források és szabályozási eszközök is szükségesek.
Maga az élelmiszeripar egy innovatív ágazat
Ugyanakkor az eltérő szakágazatok eltérő lehetőségekkel és célokkal rendelkeznek – erre a differenciált helyzetre fontos figyelni támogatási szempontból is. Az Agrárminisztérium kiemelt figyelmet fordít erre a szakterületre is a jövőben, mert csak az innovációs helyzet javításával, az innovációs készség fokozásával tudjuk elérni, hogy az ellátásbiztonság megteremtése mellett egy nemzetközi szinten is versenyképes élelmiszeriparunk legyen.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Hankó Balázs: rekordszámú nevezés érkezett a 34. Országos Tudományos és Innovációs Olimpiára
Rekordszámú nevezés érkezett a középiskolai tudományos és innovációs tevékenységet fejlesztő…
Tovább olvasom >Tovább erősítjük az agrárkapcsolatainkat Franciaországgal
Franciaország fontos szövetségese hazánknak a Közös Agrárpolitika megerősítése és a…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: a kormány stratégiai fontosságú ágazatként kezeli az élelmiszeripart
A kormány stratégiai fontosságú ágazatként kezeli a jelenleg mintegy 145…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >