Inkább magyar webáruházból vásárolnak a fiatalok
A magyar fiatalok inkább a hazai webáruházakat kedvelik, és ugyan a külföldi online boltok is népszerűbbek lettek, a fiatalok úgy gondolják, hogy nehézkesebb ezekben vásárolni – derül ki a K&H negyedéves ifjúsági indexéből, amely megerősíti, hogy az utóbbi időkben nagyon elterjedt az internetes vásárlás a 19-29 évesek körében, a jelenséget a járványhelyzet felgyorsította – olvasható a Magyar Nemzet Online-on. Az arányok gyors növekedését jól mutatja, hogy napjainkban a vizsgált korosztály 96 százaléka vásárolt már az interneten keresztül, szemben a 2016-ban mért 89 százalékkal. Az online boltokat rendszeresen látogatók aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt.
Az interneten vásárló fiatalok egyre nagyobb tábora választ magyarországi webáruházat, arányuk legutóbb 79 százalék volt, szemben a három évvel ezelőtti, nyolc százalékkal alacsonyabb értékre. A magyarországi aukciós és hirdetőoldalak népszerűsége ugyanakkor csökkent: a fiatalok 35 százaléka használta ezeket, míg 2016-ban 39 százalékos volt a részesedésük. Az, hogy inkább hazai bolttól rendelnek a fiatalok, annak is köszönhető, hogy többségük ezeken a platformokon nem találkozott semmilyen problémával, csupán harmaduknak akadt kisebb gondja, míg az aukciós oldalakkal kapcsolatban több kifogást tudnak megfogalmazni.
Nem túl fényesek az eddigi tapasztalatok a külföldi webáruházakkal kapcsolatban, mivel a felmérés szerint az onnan rendelő fiatalok kevesebb, mint fele, mindössze 41 százaléka tudott eddig problémamentesen vásárolni valamely határon túli webüzletből, ami jóval elmarad a magyar webáruházaknál mért 63 százalékos szinttől. A vásárlók tizedének pedig rendszeresen problémát jelent a termékek beszerzése a külföldi internetes kereskedőktől – állapítja meg a bank ifjúsági indexe.
(magyarnemzet.hu)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: mennyi időre elég a tartalék?
A huszonéves fiatalok alig több mint fele rendelkezik megtakarítással, de…
Tovább olvasom >Sok fiatalnak hiányzik a munkahelyi megbecsültség
A dolgozó fiatalok fele, 51 százaléka érzi biztosnak a munkahelyét, mindössze…
Tovább olvasom >K&H: mennyit szánnak ajándékokra a fiatalok?
A fiatalok döntő része, 84 százaléka tervez ajándékot adni szeretteinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >