Inkább magyar webáruházból vásárolnak a fiatalok
A magyar fiatalok inkább a hazai webáruházakat kedvelik, és ugyan a külföldi online boltok is népszerűbbek lettek, a fiatalok úgy gondolják, hogy nehézkesebb ezekben vásárolni – derül ki a K&H negyedéves ifjúsági indexéből, amely megerősíti, hogy az utóbbi időkben nagyon elterjedt az internetes vásárlás a 19-29 évesek körében, a jelenséget a járványhelyzet felgyorsította – olvasható a Magyar Nemzet Online-on. Az arányok gyors növekedését jól mutatja, hogy napjainkban a vizsgált korosztály 96 százaléka vásárolt már az interneten keresztül, szemben a 2016-ban mért 89 százalékkal. Az online boltokat rendszeresen látogatók aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt.
Az interneten vásárló fiatalok egyre nagyobb tábora választ magyarországi webáruházat, arányuk legutóbb 79 százalék volt, szemben a három évvel ezelőtti, nyolc százalékkal alacsonyabb értékre. A magyarországi aukciós és hirdetőoldalak népszerűsége ugyanakkor csökkent: a fiatalok 35 százaléka használta ezeket, míg 2016-ban 39 százalékos volt a részesedésük. Az, hogy inkább hazai bolttól rendelnek a fiatalok, annak is köszönhető, hogy többségük ezeken a platformokon nem találkozott semmilyen problémával, csupán harmaduknak akadt kisebb gondja, míg az aukciós oldalakkal kapcsolatban több kifogást tudnak megfogalmazni.
Nem túl fényesek az eddigi tapasztalatok a külföldi webáruházakkal kapcsolatban, mivel a felmérés szerint az onnan rendelő fiatalok kevesebb, mint fele, mindössze 41 százaléka tudott eddig problémamentesen vásárolni valamely határon túli webüzletből, ami jóval elmarad a magyar webáruházaknál mért 63 százalékos szinttől. A vásárlók tizedének pedig rendszeresen problémát jelent a termékek beszerzése a külföldi internetes kereskedőktől – állapítja meg a bank ifjúsági indexe.
(magyarnemzet.hu)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a fiatalok 22 százalékának van hosszabb időre elegendő tartaléka
Tízből közel hat fiatalnak van valamennyi megtakarítása a legfrissebb K&H…
Tovább olvasom >A diákok harmada úgy látja, könnyen talál majd magának munkát
A diákok mindössze ötöde tartja európai színvonalúnak a magyarországi oktatást,…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >