Infláció: 10-ből 9 osztrák már megterhelőnek érzi az áremelkedést
Az Ipsos közvélemény-kutató intézet csütörtökön bemutatott felmérése szerint Ausztriában tízből kilencen már megterhelőnek érzik az infláció hatásait a mindennapi életében, különösen bevásárlásnál és tankolásnál. A felmérés szerint az 500 válaszadó több mint fele tervezi, hogy a közeljövőben lemond a nem létfontosságú vásárlásokról.
A legszembetűnőbb áremelkedést a megkérdezettek 81 százaléka a mindennapi bevásárlások terén tapasztalta. Az üzemanyagárak emelkedésének a mértékét a megkérdezettek 80 százaléka tartotta kellemetlenül magasnak, a fűtésdíjakat pedig 63 százalékuk. A lakhatás vagy a bérleti díj emelkedése 46 százalékot érint kellemetlenül.
A megkérdezettek 42 százaléka számolt be arról, hogy az éttermekben és bárokban is számukra már megterhelő mértékű áremelkedést tapasztaltak. Az osztrák statisztikai hivatal legfrissebb adatai szerint márciusban átlagosan 6,6 százalékkal emelkedtek az éttermi árak az előző évhez képest.
A megkérdezettek különböző stratégiákkal igyekeznek enyhíteni az infláció hatásait magukra nézve. Az összes válaszadó 58 százaléka választotta azt a megoldást, hogy lemond a nem létfontosságú cikkek beszerzéséről, 44 százalékuk pedig a fűtési költségekkel igyekszik takarékoskodni. A válaszadók közel fele igyekszik visszafogni kiadásait és inkább többet takarékoskodni.
A TANULMÁNY NAGY IGÉNYT MUTATOTT KI FIZETÉSEMELÉS IRÁNT, REÁLISNAK AZONBAN CSAK TÍZ SZÁZALÉKUK TARTJA AZT.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >