Infláció: 10-ből 9 osztrák már megterhelőnek érzi az áremelkedést
Az Ipsos közvélemény-kutató intézet csütörtökön bemutatott felmérése szerint Ausztriában tízből kilencen már megterhelőnek érzik az infláció hatásait a mindennapi életében, különösen bevásárlásnál és tankolásnál. A felmérés szerint az 500 válaszadó több mint fele tervezi, hogy a közeljövőben lemond a nem létfontosságú vásárlásokról.
A legszembetűnőbb áremelkedést a megkérdezettek 81 százaléka a mindennapi bevásárlások terén tapasztalta. Az üzemanyagárak emelkedésének a mértékét a megkérdezettek 80 százaléka tartotta kellemetlenül magasnak, a fűtésdíjakat pedig 63 százalékuk. A lakhatás vagy a bérleti díj emelkedése 46 százalékot érint kellemetlenül.
A megkérdezettek 42 százaléka számolt be arról, hogy az éttermekben és bárokban is számukra már megterhelő mértékű áremelkedést tapasztaltak. Az osztrák statisztikai hivatal legfrissebb adatai szerint márciusban átlagosan 6,6 százalékkal emelkedtek az éttermi árak az előző évhez képest.
A megkérdezettek különböző stratégiákkal igyekeznek enyhíteni az infláció hatásait magukra nézve. Az összes válaszadó 58 százaléka választotta azt a megoldást, hogy lemond a nem létfontosságú cikkek beszerzéséről, 44 százalékuk pedig a fűtési költségekkel igyekszik takarékoskodni. A válaszadók közel fele igyekszik visszafogni kiadásait és inkább többet takarékoskodni.
A TANULMÁNY NAGY IGÉNYT MUTATOTT KI FIZETÉSEMELÉS IRÁNT, REÁLISNAK AZONBAN CSAK TÍZ SZÁZALÉKUK TARTJA AZT.
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >