Infláció: 10-ből 9 osztrák már megterhelőnek érzi az áremelkedést
Az Ipsos közvélemény-kutató intézet csütörtökön bemutatott felmérése szerint Ausztriában tízből kilencen már megterhelőnek érzik az infláció hatásait a mindennapi életében, különösen bevásárlásnál és tankolásnál. A felmérés szerint az 500 válaszadó több mint fele tervezi, hogy a közeljövőben lemond a nem létfontosságú vásárlásokról.
A legszembetűnőbb áremelkedést a megkérdezettek 81 százaléka a mindennapi bevásárlások terén tapasztalta. Az üzemanyagárak emelkedésének a mértékét a megkérdezettek 80 százaléka tartotta kellemetlenül magasnak, a fűtésdíjakat pedig 63 százalékuk. A lakhatás vagy a bérleti díj emelkedése 46 százalékot érint kellemetlenül.
A megkérdezettek 42 százaléka számolt be arról, hogy az éttermekben és bárokban is számukra már megterhelő mértékű áremelkedést tapasztaltak. Az osztrák statisztikai hivatal legfrissebb adatai szerint márciusban átlagosan 6,6 százalékkal emelkedtek az éttermi árak az előző évhez képest.
A megkérdezettek különböző stratégiákkal igyekeznek enyhíteni az infláció hatásait magukra nézve. Az összes válaszadó 58 százaléka választotta azt a megoldást, hogy lemond a nem létfontosságú cikkek beszerzéséről, 44 százalékuk pedig a fűtési költségekkel igyekszik takarékoskodni. A válaszadók közel fele igyekszik visszafogni kiadásait és inkább többet takarékoskodni.
A TANULMÁNY NAGY IGÉNYT MUTATOTT KI FIZETÉSEMELÉS IRÁNT, REÁLISNAK AZONBAN CSAK TÍZ SZÁZALÉKUK TARTJA AZT.
Kapcsolódó cikkeink
Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel…
Tovább olvasom >Az AI jövője: hatékonyság és szórakozás
Az Ipsos AI Monitor 2024-es jelentése szerint a magyarok 75%-a…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >