Indiában hódít egy különleges magyar édesség
Egy indiai házaspár, Saira és Mohammed Shafi úgy döntött, hogy meghonosítja hazájában az ismert hungarikumot, a kürtőskalácsot – olvasható az origo-n. A kezdeti tapasztalatok azt mutatják, hogy a helybéliek gyorsan megkedvelték az újdonságot.
A Csennaiban (korábbi nevén Madraszban) működő üzletben tizenegy ízváltozatban kínálnak kürtőskalácsot, amit ők a nyelvi nehézségek miatt egyszerűen csak kurtosnek mondanak.
A magyar gasztronómia eme különlegességét a házaspár egy magyarországi útja során ismerte meg, és úgy döntöttek, Indiában is megismertetik a fogyasztókkal.
– Budapesten kóstoltam meg a körtőskalácsot, és különösen a csokoládés ízlett. Rögtön tudtam, hogy el kell hoznom Csennaiba – idézte vissza a kezdeteket Saira a The Hindu magazinnak.
Két évbe telt, mire minden készen állt a vállalkozás megindításához: megtalálták a megfelelő üzlethelyiséget és –berendezést, továbbá a séfet. Azonban a sütővel meggyűlt a bajuk, mert a helyben legyártatott masina nem sokáig bírta a terhelést, ezért végül Magyarországról kellett rendelni egyet.
Saira hosszú időn keresztül kutatott az interneten a különféle kürtőkalács receptek után.
Előfordult, hogy a séfjüket az éjszaka kellős közepén hívta fel, hogy ráakadt valami igazi különlegességre.
Kezdetben 172 változatot gyűjtöttek össze, ám a vásárlói ízlésnek megfelelően a választékot időközben leszűkítették.
A magyar ízvilágtól némileg távol álló kombinációkat állítottak össze: jelenleg négy sós és három salátás típust is árulnak, de van például csilis vagy teriyaki csirkés, spenótos-kukoricás és szárított céklás ízesítés is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Indiai vállalkozás indításáról állapodott meg a Nestlé és a Dr. Reddy’s gyógyszeripari csoport
A svájci óriás indiai részlege kezdetben kisebbségi részesedéssel rendelkezik majd…
Tovább olvasom >India lett a Suntory beruházásainak új célpontja
A Suntory helyi partnerekkel szeretné bővíteni ital- és táplálkozási üzletágát…
Tovább olvasom >Lelassult Ázsiában a modern élelmiszerkereskedelmi csatornákban való vásárlásra áttérés
Ázsia leggyorsabban növekvő piacain megtorpant a modern élelmiszerkereskedelemben, köztük az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >