Indiában hódít egy különleges magyar édesség
Egy indiai házaspár, Saira és Mohammed Shafi úgy döntött, hogy meghonosítja hazájában az ismert hungarikumot, a kürtőskalácsot – olvasható az origo-n. A kezdeti tapasztalatok azt mutatják, hogy a helybéliek gyorsan megkedvelték az újdonságot.
A Csennaiban (korábbi nevén Madraszban) működő üzletben tizenegy ízváltozatban kínálnak kürtőskalácsot, amit ők a nyelvi nehézségek miatt egyszerűen csak kurtosnek mondanak.
A magyar gasztronómia eme különlegességét a házaspár egy magyarországi útja során ismerte meg, és úgy döntöttek, Indiában is megismertetik a fogyasztókkal.
– Budapesten kóstoltam meg a körtőskalácsot, és különösen a csokoládés ízlett. Rögtön tudtam, hogy el kell hoznom Csennaiba – idézte vissza a kezdeteket Saira a The Hindu magazinnak.
Két évbe telt, mire minden készen állt a vállalkozás megindításához: megtalálták a megfelelő üzlethelyiséget és –berendezést, továbbá a séfet. Azonban a sütővel meggyűlt a bajuk, mert a helyben legyártatott masina nem sokáig bírta a terhelést, ezért végül Magyarországról kellett rendelni egyet.
Saira hosszú időn keresztül kutatott az interneten a különféle kürtőkalács receptek után.
Előfordult, hogy a séfjüket az éjszaka kellős közepén hívta fel, hogy ráakadt valami igazi különlegességre.
Kezdetben 172 változatot gyűjtöttek össze, ám a vásárlói ízlésnek megfelelően a választékot időközben leszűkítették.
A magyar ízvilágtól némileg távol álló kombinációkat állítottak össze: jelenleg négy sós és három salátás típust is árulnak, de van például csilis vagy teriyaki csirkés, spenótos-kukoricás és szárított céklás ízesítés is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >