Indiában hódít egy különleges magyar édesség
Egy indiai házaspár, Saira és Mohammed Shafi úgy döntött, hogy meghonosítja hazájában az ismert hungarikumot, a kürtőskalácsot – olvasható az origo-n. A kezdeti tapasztalatok azt mutatják, hogy a helybéliek gyorsan megkedvelték az újdonságot.
A Csennaiban (korábbi nevén Madraszban) működő üzletben tizenegy ízváltozatban kínálnak kürtőskalácsot, amit ők a nyelvi nehézségek miatt egyszerűen csak kurtosnek mondanak.
A magyar gasztronómia eme különlegességét a házaspár egy magyarországi útja során ismerte meg, és úgy döntöttek, Indiában is megismertetik a fogyasztókkal.
– Budapesten kóstoltam meg a körtőskalácsot, és különösen a csokoládés ízlett. Rögtön tudtam, hogy el kell hoznom Csennaiba – idézte vissza a kezdeteket Saira a The Hindu magazinnak.
Két évbe telt, mire minden készen állt a vállalkozás megindításához: megtalálták a megfelelő üzlethelyiséget és –berendezést, továbbá a séfet. Azonban a sütővel meggyűlt a bajuk, mert a helyben legyártatott masina nem sokáig bírta a terhelést, ezért végül Magyarországról kellett rendelni egyet.
Saira hosszú időn keresztül kutatott az interneten a különféle kürtőkalács receptek után.
Előfordult, hogy a séfjüket az éjszaka kellős közepén hívta fel, hogy ráakadt valami igazi különlegességre.
Kezdetben 172 változatot gyűjtöttek össze, ám a vásárlói ízlésnek megfelelően a választékot időközben leszűkítették.
A magyar ízvilágtól némileg távol álló kombinációkat állítottak össze: jelenleg négy sós és három salátás típust is árulnak, de van például csilis vagy teriyaki csirkés, spenótos-kukoricás és szárított céklás ízesítés is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >