Impulzust adnak a diszkontok a jégkrémpiacnak
A szokottnál melegebb időjárás előnyösen befolyásolja a jégkrém kiskereskedelmi forgalmát. Összességében mennyiségben 23, értékben 26 százalékkal emelkedett a jégkrém bolti eladása 2006. február–2007. januárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. A jelentősebb forgalmú családi kiszerelés értékesítése kisebb, a pálcikás (más néven impulzus) jégkrémeké valamivel nagyobb mértékben nőtt. Értékben az éves forgalom immár meghaladta a 15 milliárd forintot.
Figyelemre méltó a trendek közül, hogy értékben az eladások jórészt a diszkontot és szupermarketet tömörítő 401–2500 négyzetméteres bolttípusba koncentrálódnak. Az előző évi 35 százalék után 2006. február–2007. januárban 41 százalék jut rájuk.
Az átrendeződésben lényeges szerepet játszik a kereskedelmi márkás jégkrémek magas és növekvő piaci részesedése. Amíg a mennyiségben mért bolti eladás 38 százaléka jutott rájuk 2005. február–2006. januárban, addig egy év múlva már 43 százalék.
Csökkenést a hipermarketben regisztráltunk.
Az átlagárak eltérő tendenciákat mutatnak. A családi kiszerelés átlagára tavaly augusztus óta emelkedett. A 2006. december–2007. januári 560 forint/liter az egy évvel korábbinál 10 százalékkal magasabb.
Viszont az impulzus jégkrém csomagonként/darabonként mért átlagára inkább csökkent tavaly nyár óta. A december/januári 120 forint múlt év márciusa óta a legalacsonyabb.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >