Magazin: Akciók, promóciók fontossága a napi fogyasztási cikkek vásárlásakor
A 18–64 év közötti felnőttek, amikor napi fogyasztási cikkeket vásárolnak, inkább ragaszkodnak a megszokott boltjukhoz és a már bevált márkákhoz, mint hogy egy akció miatt másik boltot keressenek fel, vagy egy új, addig ismeretlen márkát próbáljanak ki – ez derül ki a Kantar Hoffmann 2017 márciusában elvégzett, országos reprezentatív közvélemény-kutatásából.
A vizsgált célcsoport csaknem harmada (29%) jellemzően a kedvelt üzletében vásárol, és helyben keresi az akciós termékeket, míg 17 százalékuk váltogatja a boltokat a legkedvezőbb árak alapján. A vizsgált népesség tagjai között egyértelműen azok alkotnak többséget, akik nem vesznek meg egy terméket csak azért, mert éppen akciós ára van. A 18–64 évesek 14 százaléka kifejezetten kötődik a már jól bevált élelmiszermárkákhoz, 22 százalék pedig csak akkor vesz meg egy akciós/promóciós árut, ha magát a márkát már eleve ismeri és szereti. A 18–64 éveseknek csak körülbelül a tizedéről mondható el (12%), hogy váltogatja a márkákat élelmiszer-vásárlás során, az aktuálisan érvényben lévő akciók szerint.
A vásárlók szubjektív benyomásai szerint az élelmiszerláncok között toronymagasan az Interspar (22%) és a Spar (20%) számít a legdrágábbnak, ebből a szempontból a harmadik pozícióba a COOP került (10%). A COOP megítélése azonban ellentmondásos, hiszen a megkérdezettek 8 százaléka úgy tapasztalta, hogy a COOP éppenséggel a legalacsonyabb árakat kínálja. A legalacsonyabb árakat kínáló üzletláncnak a Tescót nevezték meg a legtöbben (21%), majd a Penny (18%) és a Lidl (16%) következik. A COOP-hoz hasonló az ALDI megítélése, abból a szempontból legalábbis, hogy ezt a láncot ugyanannyian sorolták a legdrágábbak közé, mint amennyien olcsónak tartották (5-5%). A 18–64 éves népesség tagjai az Auchant inkább gondolják olcsónak (7%), a CBA-t viszont inkább drágának (8%). //
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >