Magazin: Ilyen volt, milyen lett? – Italtrendek 2021
Napjaink termékfejlesztéseit látva időnként a saját farkába harapó kígyó jut eszünkbe: amelyik ital alkoholt tartalmaz, annak csökkentik vagy megszüntetik az alkoholtartalmát, amiben korábban nem volt alkohol, abba viszont tesznek. Persze ez nem baj – ezzel is csak változatosabbá válik az italok világa! Az biztos, hogy mint az élelmiszeriparban szinte minden változást, az italokét is jelentősen befolyásolják az egészségtrendek és a fenntarthatóság igénye.
Folyamatosan nő az egészséges, a wellness és a funkcionális italok fogyasztása. Egészségesebbek leszünk a hard seltzertől, mert antioxidánsokkal, elektrolitokkal, C-vitaminnal dúsítják .
Megnyugtat a Pepsi Dritwellje, mert L-Theanine-t tesznek bele. Alkoholtartalmú és -mentes italok vigyázzák elménket és érzelemvilágunkat, a gyártók mást ajánlanak fáradtságra, aggódásra, másnaposságra, álmatlanságra, bosszússágra.
Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok! A Drinks International már külön kategóriaként kezeli az alkoholmentes párlatokat, „józan” bárok és sörözők nyílnak a világban, és utolsóként az óriás sörmárkák közül a Guinness is kihozta alkoholmentes változatát.
Ha nem akar „elmenni a végsőkig”, ott a csökkentett alkoholtartalom, bár elképzelni sem tudjuk, ki a célcsoportja például a 20 fokos ginnek és whiskynek.
A fenntarthatóság jegyében terjednek a papírpalackok – minden italkategóriában, még prémium whiskyt is palackoznak ilyenbe. A borászatok után felfedezik a bag-in-boxot az égetett szeszek előállítói is, de láttunk már cold brew kávét is 3 literes BiB dobozban.
Premix koktélok jelennek meg a polcokon (ez nem ugyanaz, mint az egy-egy alkoholos ital és szénsavas üdítő nálunk is kapható mixei); ismert bárok ugyanúgy nevüket adják hozzá, mint népszerű márkák, fémdobozba vagy üvegbe palackozzák őket, még szuperprémium kategóriájúakat is.
Ugyanakkor választhatók alkoholmentes dobozos koktélok is.
Hard világ jön: alkohol kerül a kávékba, kávékülönlegességekbe, jegesteákba, de még a tejszínes shake-ekbe is.
A vírushelyzetben a szeszes italok gyártói felgyorsítják webes értékesítésük fejlesztését, digitális kapcsolatot építenek a fogyasztóhoz, fokozzák direkt eladásaikat. Elterjednek a virtuális bor- és sörkóstolások, a bárok pedig megosztják receptjeiket, és ehhez a koktélok alkotóelemeit értékesítik merchandise termékként. //
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Pékszövetség XIV. Szent István napi Kenyérverseny felhívása
A Magyar Pékszövetség 2025-ben is meghirdette az ország egyik legrangosabb…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a hazai vendégek többnyire 1-2 éjszakás foglalással utaztak belföldön az első negyedévben
Hosszú hétvége híján főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak…
Tovább olvasom >21. századi csúcshűtőtáska – A nap képe
A Rugged Road hűtőtáskái nagyon könnyűek, nagyon tartósak , strapabírók,…
Tovább olvasom >