Magazin: Ilyen volt, milyen lett? – Italtrendek 2021
Napjaink termékfejlesztéseit látva időnként a saját farkába harapó kígyó jut eszünkbe: amelyik ital alkoholt tartalmaz, annak csökkentik vagy megszüntetik az alkoholtartalmát, amiben korábban nem volt alkohol, abba viszont tesznek. Persze ez nem baj – ezzel is csak változatosabbá válik az italok világa! Az biztos, hogy mint az élelmiszeriparban szinte minden változást, az italokét is jelentősen befolyásolják az egészségtrendek és a fenntarthatóság igénye.
Folyamatosan nő az egészséges, a wellness és a funkcionális italok fogyasztása. Egészségesebbek leszünk a hard seltzertől, mert antioxidánsokkal, elektrolitokkal, C-vitaminnal dúsítják .
Megnyugtat a Pepsi Dritwellje, mert L-Theanine-t tesznek bele. Alkoholtartalmú és -mentes italok vigyázzák elménket és érzelemvilágunkat, a gyártók mást ajánlanak fáradtságra, aggódásra, másnaposságra, álmatlanságra, bosszússágra.
Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok! A Drinks International már külön kategóriaként kezeli az alkoholmentes párlatokat, „józan” bárok és sörözők nyílnak a világban, és utolsóként az óriás sörmárkák közül a Guinness is kihozta alkoholmentes változatát.
Ha nem akar „elmenni a végsőkig”, ott a csökkentett alkoholtartalom, bár elképzelni sem tudjuk, ki a célcsoportja például a 20 fokos ginnek és whiskynek.
A fenntarthatóság jegyében terjednek a papírpalackok – minden italkategóriában, még prémium whiskyt is palackoznak ilyenbe. A borászatok után felfedezik a bag-in-boxot az égetett szeszek előállítói is, de láttunk már cold brew kávét is 3 literes BiB dobozban.
Premix koktélok jelennek meg a polcokon (ez nem ugyanaz, mint az egy-egy alkoholos ital és szénsavas üdítő nálunk is kapható mixei); ismert bárok ugyanúgy nevüket adják hozzá, mint népszerű márkák, fémdobozba vagy üvegbe palackozzák őket, még szuperprémium kategóriájúakat is.
Ugyanakkor választhatók alkoholmentes dobozos koktélok is.
Hard világ jön: alkohol kerül a kávékba, kávékülönlegességekbe, jegesteákba, de még a tejszínes shake-ekbe is.
A vírushelyzetben a szeszes italok gyártói felgyorsítják webes értékesítésük fejlesztését, digitális kapcsolatot építenek a fogyasztóhoz, fokozzák direkt eladásaikat. Elterjednek a virtuális bor- és sörkóstolások, a bárok pedig megosztják receptjeiket, és ehhez a koktélok alkotóelemeit értékesítik merchandise termékként. //
Kapcsolódó cikkeink
Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik a fenntarthatósági célok mentén
A 2015-ben megfogalmazott fenntartható fejlődési célok (SDG) megvalósítása nem halad…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Jelentősen erősödhet idén az idegenforgalom
Tovább erősödött a turizmus 2024. január–novemberben: a belföldi vendégek által…
Tovább olvasom >NGM: szárnyal a turizmus, novemberben 17 százalékkal bővült a vendégforgalom
Újabb csúcsokat döntött a hazai turizmus 2024 novemberében: a vendégek…
Tovább olvasom >Italtartó a bevásárlókocsin – A nap képe
Méghozzá egy olyan amerikai hipermarketben, ahol shop-in-shop rendszerben még sört…
Tovább olvasom >