Ilyen az első magyar okospláza: óriás LED-fal, robotrecepciós és okos parkolás
A hazai piacon egyedülálló digitális megoldásokkal várja a látogatókat idén szeptembertől Magyarország első okosplázája. Az Etele Plaza már a lakásból kilépve képes egyénre szabott vásárlói élményt nyújtani saját fejlesztésű mobilalkalmazásán és felhőalapú szolgáltatásain keresztül. Az újgenerációs bevásárló- és szórakoztatóközpont nem csupán a navigációban és az ideális parkolóhely megtalálásában segít, de a kiválasztott üzletekhez is elvezet, miközben a vevőkre szabott ajánlatokat kínál. A pláza mindkét bejáratánál a főváros leghosszabb egybefüggő, interaktív LED-falait helyezték fel, az épületben számos USB-csatlakozóval ellátott pad, illetve egy nagyméretű digitális játszószőnyeg is rendelkezésre áll, az információs pultnál pedig egy magyarul is beszélő Pepper robot igazítja útba az érdeklődőket.
Budán, az Etele tér közvetlen közelében, hazánk legnagyobb multimodális közlekedési csomópontjánál található az Etele Plaza, ami közvetlen járatokkal akár 10 perc alatt is elérhető a belvárosból. Az épületet már a tervezési fázistól okos megközelítéssel alakították ki, hogy a lehető legélvezetesebbé tegyék a vásárlást. A közel 1200 kilométernyi kábellel kapcsolódó több száz hálózati eszköz, több tucat digitális kijelző és több mint 230 négyzetméternyi LED-képernyő mellett információs pult, önműködő parkolórendszer és egy robusztus IT-infrastruktúra összehangolt működése biztosítja majd az idehaza eddig nem tapasztalt digitális élményt Buda legnagyobb bevásárlóközpontjában.
Okosan az ajtótól a plázáig
Az Etele Plaza mobilapplikációjával akár már otthon is értesülhetünk a személyre szabott különböző kedvezményekről, újdonságokról, vásárlási és kikapcsolódási lehetőségekről. Az autóval érkezők az eddig megszokottnál jóval gyorsabban és teljesen papírmentesen is parkolhatnak. „Amennyiben engedélyezzük az alkalmazásban, a parkolórendszer felismeri a rendszámot, így azonnal nyílik a sorompó, a rendszer pedig az általunk kiválasztott üzlethez vagy szolgáltatáshoz legközelebbi szintre navigál, ahol elérhető szabad parkolóhely. Az applikáció ugyancsak magától megjegyzi, hol hagytuk az autót, de ezt az információt manuálisan is rögzíthetjük benne. Sőt, a 40 VIP parkoló egyikét akár előre lefoglalhatjuk, így még kényelmessebbé tehetjük az Etele Plaza látogatását” – mondta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Plaza projektigazgató-helyettese. A mobilunk kijelzőjén nyomon követhetjük a parkolás kezdete óta eltelt időt, a díjazást, a parkolás helyét és az érvényes kedvezményeket is. A több irányból is megközelíthető parkolókban 1300 hely várja majd a látogatókat, ezek közül csaknem 130 állomáson elektromos autók töltésére is lehetőség lesz, amelynek árát a parkolással együtt az alkalmazáson keresztül egyszerűen ki lehet majd fizetni.
Shopping 2.0
Az egyedi alkalmazásban egy könnyen áttekinthető és használható üzletlista is a rendelkezésünkre áll, ami kiegészül az egy gombnyomással hozzáférhető navigációs funkcióval. Az applikáción keresztül gyűjthető hűségpontok és a folyamatosan frissülő, akár személyre szabott ajánlatok miatt mindig érdemes lesz visszatérni az Etele Plazába. A törzsvásárlói (loyalty) rendszer rugalmassága lehetővé teszi a gyorsan változó piaci trendek és fogyasztói szokások anonim megismerését, ami a boltokat is segíti ajánlataik finomításában.
Az Etele Plaza projektigazgató-helyettese kiemelte: az épületben való eligazodást a mobilalkalmazás mellett hagyományos, táblás jelzések és digitális információs felületek, egyfajta „kisokosok” is segítik majd. A tájékoztatás mellett dekoratív funkciókat is ellátnak majd az összehangolt működésre is képes, hatalmas LED-kijelzők, amelyek közül a legnagyobb három szinten fut végig, de még a liftekbe is kerültek képernyők. A vásárlóknak Pepper, a magyarul beszélő, 120 centiméter magas humanoid ügyfélszolgálatos robot is rendelkezésére áll majd – vele az információs pultnál lehet találkozni.
A Paulinyi & Partners Építészeti Stúdió és a Dyer Group (belsőépítészet) által tervezett Etele Plaza lenyűgöző megoldásait játékos részletek dobják fel. Az éttermi terület megtervezésénél kiemelt cél volt, hogy egy igazán vonzó, a legújabb biztonsági követelményeknek is megfelelő közösségi tér és találkozóhely jöjjön létre. A családosok számára külön étkezőterület is rendelkezésre áll majd, ahol digitális játszószőnyeg, vagyis egy padlóba integrált, interaktív játékokkal (például virtuális focival) ellátott érintőképernyős felület is lefoglalja a kicsiket. Az okos bútorok beépített USB-töltőkkel teszik kényelmesebbé a mindennapokat az összes korosztály számra.
Egészségvédelem és fenntarthatóság
A látogatók biztonságát és egészségük védelmét is a legkorszerűbb eszközök szolgálják. A Futureal „Stay Safe” kezdeményezésének megfelelően a belső terek – ahol csak lehetséges – szinte teljesen érintésmentesen is használhatóak lesznek. A légtechnikai rendszer UV-lámpás csírátlanító szűrőegységei fertőtlenítő vegyszer használata nélkül, másodpercek alatt pusztítják el a levegőben lévő vírusok és baktériumok közel 100 százalékát. A legforgalmasabb területeken és a mosdókban fertőtlenítési pontok állnak majd rendelkezésre. A mozgólépcsők gumiszalagjait folyamatosan, mozgás közben, egy beépített készülék fertőtleníti a minél nagyobb biztonság érdekében. A bútorok antibakteriális, vírusölő felületet kaptak, és a mosdókat is érintés nélkül lehet majd használni.
Az Etele Plaza már a tervezési fázisban megszerezte a BREEAM Very Good minősítést, amely a fenntarthatóság egyik legmagasabb szintjét képviseli. Ennek megfelelően alakítják ki a komplexum zöldfelületeit is: közel 4000 négyzetméteren elterülő színes növénytakaró, díszfüvek, cserjék és hűs árnyékot adó fák várják majd a közönséget. A BREEAM minősítéssel összhangban külön figyelmet kap a könnyű megközelíthetőség biztosítása, a fényszennyezés, valamint a közvetlen környezeti terhelés minimalizálása, az időtálló anyagok beépítése és a hulladék újrafelhasználásának elősegítése is.
Kapcsolódó cikkeink
Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >Évente százezer forintot költünk LEGO-ra
A LEGO világa Magyarországon is hatalmas népszerűségnek örvend, és nem…
Tovább olvasom >Olasz ikonok és rajongóik találkozása az Etele Plázában
A Peroni Nastro Azzurro 0.0% büszkén jelenti be, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >