Így vásárolnak az amerikaiak
Közel 10%-kal kevesebbet költöttek az amerikai háztartások az elmúlt egy hónapban, mint egy évvel korábban – mutatják a JP Morgan kártyaadatai. Az is kiderült, mely típusú fogyasztás esett vissza, és hogy mely korcsoportokban a legnagyobb a fogyasztás visszafogása – írja a CNBC nyomán a portfolio.hu.
A legnagyobb amerikai bank friss adataiból az látszódik, hogy jelentős különbség van az egyes szektorokban a fogyasztás alakulása között: a szupermarketekben és nagykereskedelmi üzletekben növekedés látható, viszont meredek esést regisztráltak az éttermekben, benzinkutakon, szálláshelyeken és a repülés területén is.
Emellett a korcsoportok is különbözőképpen reagáltak a koronavírus-válságra: az y és z generációk tagjainál mindössze 4,1%-os, a baby boomerek generációjánál viszont több mint 18%-os visszaesés látható.
A bank adatai alapján március végére, április elejére a 2019-es szint 60%-ára esett vissza az amerikaiak költése, hogy aztán június közepére fokozatosan 90%-ra kússzon fel. Azóta azonban nem nőtt érdemben a fogyasztás.
A kilábalás lassulását a foglalkoztatási adatok is tükrözik. Pénteken délelőtt jelennek meg a non-farm foglalkoztatási statisztikák az USA-ban, a Dow Jones által megkérdezett elemzők 1,48 millió új munkahelyet várnak, ami jelentős lassulás lenne a júniusi 4,8 millióhoz képest. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Pesszimistább a GKI a kormánynál növekedés, infláció és államháztartási hiány tekintetében
A GKI nem változtatott a 2024-re 2-2,5%-os növekedést váró prognózisán. Inflációs…
Tovább olvasom >A zöldátálláshoz egyes nyersanyagokból bizonyos mértékig fedezhető a szükséglet Magyarországon
Magyarországon találhatók olyan nyersanyagok, amelyekből a zöldátálláshoz bizonyos mértékig fedezhető…
Tovább olvasom >NGM: folytatódik a fogyasztás helyreállása, a kiskereskedelmi forgalom 2024 januárjában 0,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján 2024 januárjában 0,6…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >