Így vásárolnak az amerikaiak

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 08. 05. 11:01

Közel 10%-kal kevesebbet költöttek az amerikai háztartások az elmúlt egy hónapban, mint egy évvel korábban – mutatják a JP Morgan kártyaadatai. Az is kiderült, mely típusú fogyasztás esett vissza, és hogy mely korcsoportokban a legnagyobb a fogyasztás visszafogása – írja a CNBC nyomán a portfolio.hu.

A legnagyobb amerikai bank friss adataiból az látszódik, hogy jelentős különbség van az egyes szektorokban a fogyasztás alakulása között: a szupermarketekben és nagykereskedelmi üzletekben növekedés látható, viszont meredek esést regisztráltak az éttermekben, benzinkutakon, szálláshelyeken és a repülés területén is.

Emellett a korcsoportok is különbözőképpen reagáltak a koronavírus-válságra: az y és z generációk tagjainál mindössze 4,1%-os, a baby boomerek generációjánál viszont több mint 18%-os visszaesés látható.

A bank adatai alapján március végére, április elejére a 2019-es szint 60%-ára esett vissza az amerikaiak költése, hogy aztán június közepére fokozatosan 90%-ra kússzon fel. Azóta azonban nem nőtt érdemben a fogyasztás.

A kilábalás lassulását a foglalkoztatási adatok is tükrözik. Pénteken délelőtt jelennek meg a non-farm foglalkoztatási statisztikák az USA-ban, a Dow Jones által megkérdezett elemzők 1,48 millió új munkahelyet várnak, ami jelentős lassulás lenne a júniusi 4,8 millióhoz képest. (portfolio.hu)