Így hat a kereskedőkre a webshoprendelet

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 03. 26. 10:58

A 2024. február 29-én tartott 8. Ecommerce Expo Budapest rendezvényen dr. Balczó Barnabás, az MPL elnök-vezérigazgatója beszélt a sokak által csak „webshoprendeletként” ismert új kormányrendelettel kapcsolatos teendőkről. A rendelet értelmében minden Magyarország területén működő webshopnak biztosítania kell az egyetemes postai szolgálat igénybevételének lehetőségét.

A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.

Az előadáson dr. Balczó Barnabás elmondta: ha a web­shopnak már van szerződése az MPL-lel, és az aktív, akkor nincs változás, de ha az inaktív, akkor frissíteni kell a szerződést. Ha még nincs szerződése a webshopnak az MPL-lel, két opció közül választhat: regisztráció vagy szerződéskötés. A regisztrációhoz elegendő az Általános Szerződési Feltételek elfogadása a MPL weboldalán, míg a szerződéskötés esetén egyedi megállapodás köthető az MPL-lel.

A szolgáltatás tartalmára vonatkozóan regisztráció esetén az ÁSZF által meghatározott díjat kell fizetni, mely tartalmazza a szállítási költségeket. Az ÁSZF szerinti díjba nem számolódnak bele a külön szolgáltatások díjai (pl. utánvét, bankkártyás fizetés). Az MPL által biztosított szolgáltatás díját a webáruházak határozzák meg. A rendelet hatálya alá tartozó webshopoknak biztosítaniuk kell a fogyasztói árak átláthatóságát és az egyéb költségek külön feltüntetését.

A kormányrendelet betartását nem a Magyar Posta, hanem a fogyasztóvédelmi hatóság fogja ellenőrizni. Ha valahol hiányosság lép fel, akkor először még csak felhívás, figyelmeztetés várható, nem rögtön pénzbírság.

A kormányrendeletnek való megfelelés érdekében az MPL számos támogatási intézkedést vezetett be: növelte kapacitásait, és folyamatosan frissülő GYIK-ot biztosít az érintetteknek. A webshopoknak ajánlott minél előbb felkészülniük és megvalósítaniuk a kormányrendelet által előírt változtatásokat. //

Kapcsolódó cikkeink