Így csökkentik a kiskereskedők az élelmiszerhulladékot

Szerző: Gyarmati Orsolya Dátum: 2019. 10. 28. 08:10

A kiskereskedők a világon mindenhol újabb és újabb kampányt indítanak annak érdekében, hogy fenntarthatóbbak legyenek. Számos ilyen kezdeményezésnek az élelmiszerhulladék áll a középpontjában. Alább négy kiskereskedő módszerét ismerhetjük meg.

A Kaufland a Too Good To Go-val lépett partnerségre, amely közvetlenül az adott bolt zárása előtti 15 percben kínálja termékeit csökkentett áron. A vásárlók egy appon keresztül ellenőrizhetik, mi lesz olcsóbb az adott napon, majd a kiválasztott Kaufland snack bárjában felvehetik a kívánt termékeket 15 perccel zárás előtt.

A holland Ahold Delhaize 2030-ig 50 százalékkal szeretné csökkenteni élelmiszerhulladékát. A kiskereskedő elsősorban a túlrendeléseken akar változtatni, hogy limitálja a feleslegesen meghozatott áruk szemétbe kerülését. A cég ezen kívül több helyi közösséggel is partnerségre lépett hogy nekik adományozza az eladatlan élelmiszert.

A Tesco is igyekszik minimalizálni az élelmiszerhulladékot. A kiskereskedő számos kezdeményezésen keresztül ugyancsak az 50 százalékos csökkentést tűzte ki  célként 2030-ra. A Tesco számos terméket csökkentett áron kínál a lejárati idő közeledtével, amit pedig nem tud eladni, de még fogyasztható, azt eladományozza.

Az Asda az Apeel Sciences-zal karöltve úgy próbálja egyre nagyobb arányban csökkenteni a műanyaghulladékot, hogy közben nem növeli az élelmiszerhulladékot. A kiskereskedő az Apeel Sciences innovációját alkalmazva olyan spray-t fúj a gyümölcsökre és zöldségekre, amely természetes védelmet biztosít nekik anélkül ,hogy csomagolóanyagra lenne szükség

Supply Chain Analysis

Kapcsolódó cikkeink