Így csökkentik a kiskereskedők az élelmiszerhulladékot
A kiskereskedők a világon mindenhol újabb és újabb kampányt indítanak annak érdekében, hogy fenntarthatóbbak legyenek. Számos ilyen kezdeményezésnek az élelmiszerhulladék áll a középpontjában. Alább négy kiskereskedő módszerét ismerhetjük meg.
A Kaufland a Too Good To Go-val lépett partnerségre, amely közvetlenül az adott bolt zárása előtti 15 percben kínálja termékeit csökkentett áron. A vásárlók egy appon keresztül ellenőrizhetik, mi lesz olcsóbb az adott napon, majd a kiválasztott Kaufland snack bárjában felvehetik a kívánt termékeket 15 perccel zárás előtt.
A holland Ahold Delhaize 2030-ig 50 százalékkal szeretné csökkenteni élelmiszerhulladékát. A kiskereskedő elsősorban a túlrendeléseken akar változtatni, hogy limitálja a feleslegesen meghozatott áruk szemétbe kerülését. A cég ezen kívül több helyi közösséggel is partnerségre lépett hogy nekik adományozza az eladatlan élelmiszert.
A Tesco is igyekszik minimalizálni az élelmiszerhulladékot. A kiskereskedő számos kezdeményezésen keresztül ugyancsak az 50 százalékos csökkentést tűzte ki célként 2030-ra. A Tesco számos terméket csökkentett áron kínál a lejárati idő közeledtével, amit pedig nem tud eladni, de még fogyasztható, azt eladományozza.
Az Asda az Apeel Sciences-zal karöltve úgy próbálja egyre nagyobb arányban csökkenteni a műanyaghulladékot, hogy közben nem növeli az élelmiszerhulladékot. A kiskereskedő az Apeel Sciences innovációját alkalmazva olyan spray-t fúj a gyümölcsökre és zöldségekre, amely természetes védelmet biztosít nekik anélkül ,hogy csomagolóanyagra lenne szükség
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Manpower: javuló gazdasági kilátásokat mutatnak a munkaerőpiaci visszajelzések
Javuló gazdasági kilátásokat mutatnak a munkaerőpiaci visszajelzések, a belföldi munkáltatók…
Tovább olvasom >