Így csökkentik a kiskereskedők az élelmiszerhulladékot
A kiskereskedők a világon mindenhol újabb és újabb kampányt indítanak annak érdekében, hogy fenntarthatóbbak legyenek. Számos ilyen kezdeményezésnek az élelmiszerhulladék áll a középpontjában. Alább négy kiskereskedő módszerét ismerhetjük meg.
A Kaufland a Too Good To Go-val lépett partnerségre, amely közvetlenül az adott bolt zárása előtti 15 percben kínálja termékeit csökkentett áron. A vásárlók egy appon keresztül ellenőrizhetik, mi lesz olcsóbb az adott napon, majd a kiválasztott Kaufland snack bárjában felvehetik a kívánt termékeket 15 perccel zárás előtt.
A holland Ahold Delhaize 2030-ig 50 százalékkal szeretné csökkenteni élelmiszerhulladékát. A kiskereskedő elsősorban a túlrendeléseken akar változtatni, hogy limitálja a feleslegesen meghozatott áruk szemétbe kerülését. A cég ezen kívül több helyi közösséggel is partnerségre lépett hogy nekik adományozza az eladatlan élelmiszert.
A Tesco is igyekszik minimalizálni az élelmiszerhulladékot. A kiskereskedő számos kezdeményezésen keresztül ugyancsak az 50 százalékos csökkentést tűzte ki célként 2030-ra. A Tesco számos terméket csökkentett áron kínál a lejárati idő közeledtével, amit pedig nem tud eladni, de még fogyasztható, azt eladományozza.
Az Asda az Apeel Sciences-zal karöltve úgy próbálja egyre nagyobb arányban csökkenteni a műanyaghulladékot, hogy közben nem növeli az élelmiszerhulladékot. A kiskereskedő az Apeel Sciences innovációját alkalmazva olyan spray-t fúj a gyümölcsökre és zöldségekre, amely természetes védelmet biztosít nekik anélkül ,hogy csomagolóanyagra lenne szükség
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >50%-ra növelné a növényi fehérje arányát kínálatában az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize az általa forgalmazott európai élelmiszer-kereskedelmi márkák körében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >