Így csökkentik a kiskereskedők az élelmiszerhulladékot
A kiskereskedők a világon mindenhol újabb és újabb kampányt indítanak annak érdekében, hogy fenntarthatóbbak legyenek. Számos ilyen kezdeményezésnek az élelmiszerhulladék áll a középpontjában. Alább négy kiskereskedő módszerét ismerhetjük meg.
A Kaufland a Too Good To Go-val lépett partnerségre, amely közvetlenül az adott bolt zárása előtti 15 percben kínálja termékeit csökkentett áron. A vásárlók egy appon keresztül ellenőrizhetik, mi lesz olcsóbb az adott napon, majd a kiválasztott Kaufland snack bárjában felvehetik a kívánt termékeket 15 perccel zárás előtt.
A holland Ahold Delhaize 2030-ig 50 százalékkal szeretné csökkenteni élelmiszerhulladékát. A kiskereskedő elsősorban a túlrendeléseken akar változtatni, hogy limitálja a feleslegesen meghozatott áruk szemétbe kerülését. A cég ezen kívül több helyi közösséggel is partnerségre lépett hogy nekik adományozza az eladatlan élelmiszert.
A Tesco is igyekszik minimalizálni az élelmiszerhulladékot. A kiskereskedő számos kezdeményezésen keresztül ugyancsak az 50 százalékos csökkentést tűzte ki célként 2030-ra. A Tesco számos terméket csökkentett áron kínál a lejárati idő közeledtével, amit pedig nem tud eladni, de még fogyasztható, azt eladományozza.
Az Asda az Apeel Sciences-zal karöltve úgy próbálja egyre nagyobb arányban csökkenteni a műanyaghulladékot, hogy közben nem növeli az élelmiszerhulladékot. A kiskereskedő az Apeel Sciences innovációját alkalmazva olyan spray-t fúj a gyümölcsökre és zöldségekre, amely természetes védelmet biztosít nekik anélkül ,hogy csomagolóanyagra lenne szükség
Kapcsolódó cikkeink
Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >