Idén újra nő a háztartási vegyi áru és kozmetikum mennyiségben mért bolti forgalma
Kedvezően alakulnak idén az élelmiszer-kiskereskedelemben a trendek háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál. Forgalmuk az első félév során – értékben – mintegy 158 milliárd forintot ért el, ami 6 százalékkal nagyobb, mint tavaly január–június között. Mennyiség szempontjából pedig több évi csökkenés után most 2 százalék pluszt regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Átlag felett nőtt a boltok bevétele és az eladott mennyiség is a legnagyobb forgalmú tíz vegyi és kozmetikai termék közül mosószerből (értékben 8, mennyiségben 5 százalékkal), öblítőből (8 és 8), továbbá dezodorból (7 és 6).
Szintén a legutóbbi két első félévet tekintve a többi termék közül kiemelkedik az értékben mért bolti forgalom növekedési üteme például konyhai törlőkendőből, dekorkozmetikumból, fogkeféből és szájvízből.
Mennyiség szempontjából a vegyi áruk és kozmetikumok átlagát jóval meghaladó arányban adtak el többet például toalettpapírból, tusfürdőből, szappanból és borotvapengéből.
– Tavaly az első félév során értékben még csak 2 százalékkal emelkedett, mennyiségben pedig 2 százalékkal csökkent a vegyi áruk bolti eladása, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva – állapítja meg Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – A kedvező változás egyik lényeges oka, hogy erősödik a magyar fogyasztók bizalma. Tavaly negyedévről negyedévre emelkedett a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Idén ez tovább folytatódott, és az index a legutóbbi négyéves időszak rekordját érte el a második negyedévi felmérés során. A kiskereskedelem 2014. január–júniusi kedvező forgalmi adatai igazolják tapasztalatunkat, amely szerint, ha a fogyasztói bizalom változik, akkor hatása mintegy fél év múlva érvényesül a kiskereskedelmi eladásoknál is.
Ami az eladáshelyek súlyát illeti, a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok értékben mért forgalmának legnagyobb része, 34 százaléka hipermarketre jutott idén az első hat hónap alatt. Utána a drogéria következik 32, majd a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna 21 százalékkal. Az 51–200 négyzetméteres boltok mutatója 7 százalék. További 3-3 százalékkal részesednek a 201–400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb kiskereskedelmi egységek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >