Idén olcsóbb termékek kerülhetnek a karácsonyfa alá egy felmérés szerint
Tíz magyar internetezőből négyen olcsóbb termékek vásárlásával spórolnának karácsonyra, a válaszadók 55 százaléka pedig már a szeptember és november közötti időszakban letudta az ünnepi vásárlást – derül ki az eMAG online kereskedővállalat megbízásából a piackutató GKID Research & Consulting Kft. által készített reprezentatív felmérésből.

Kevesebb pénz marad év végére
A csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint idén karácsonykor a hazai online vásárlók 76 százaléka tervez ajándékozni idén karácsonykor.
A válaszadók közül, akik nem vesznek ajándékot 37 százalék idén döntött így, -15 százalék már tavaly sem vásárolt – 26 százalék a pénzhiányra hivatkozott, 13 százalék pedig maga készít ajándékokat – írták.
Az internetes vásárlók 41 százaléka kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésen, míg a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak, 28 százalék pedig jobban átgondolja a vásárlása helyét – ismertették.
A GKID kutatása szerint a hazai online vásárlók anyagi helyzete kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál, ugyanis 69 százalékuk a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhet magának.
A felmérésből kiderül, hogy minden negyedik felhasználó figyeli az ünnepi szezon akcióit és leárazásait.
A felmérés ideje alatt a válaszadók 28 százaléka valamilyen ruházati cikket vett karácsonyi ajándéknak, 26 százalék könyvet, szintén 26 százalék hagyományos játékot (társasjáték, puzzle), 17-17 százalék élelmiszert, kozmetikumot vagy szépségápolási cikket szerzett be.
A válaszadók 24 százaléka úgy gondolja, hogy bármilyen ajándéknak örülne, ugyanakkor 16 százalék a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölte meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12 százalék), a cipő (11 százalék), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11 százalék) követnek a népszerűtlenségi listán.
A nemre, korra és településtípusra reprezentatív kérdőíves felmérés adatfelvétele idén novemberben zajlott 12 718 felnőtt online vásárló megkérdezésével – áll a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
2022-ben online termékké vált az étolaj és a liszt
Tavaly előretört a kiemelkedő ár-érték arányú termékek népszerűsége a legnagyobb…
Tovább olvasom >Ki hozza az ajándékot és mi kerül az ünnepi asztalra? – Ynsight Research netnográfia
2022 talán nem bizonyult a kedvenc évünknek, de nemsokára beköszöntenek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Év Széchenyi Vállalkozása 2022: „A Család Különdíja” elismerést a Trade magazin kiadója kapta
Immár nyolcadik alkalommal került sor „Az Év Széchenyi Vállalkozása” díj…
Tovább olvasom >A világgazdaság lassulására készülnek fel a vállalatvezetők
Gazdasági visszaesésre számítanak a vezérigazgatók világszerte – mutat rá az…
Tovább olvasom >Nagy Márton: február-március környékén az élelmiszerárak is tetőzhetnek
Magyarország 1,5 százalékos GDP-bővüléssel elkerülheti idén a recessziót, az infláció…
Tovább olvasom >