Idén olcsóbb termékek kerülhetnek a karácsonyfa alá egy felmérés szerint
Tíz magyar internetezőből négyen olcsóbb termékek vásárlásával spórolnának karácsonyra, a válaszadók 55 százaléka pedig már a szeptember és november közötti időszakban letudta az ünnepi vásárlást – derül ki az eMAG online kereskedővállalat megbízásából a piackutató GKID Research & Consulting Kft. által készített reprezentatív felmérésből.
A csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint idén karácsonykor a hazai online vásárlók 76 százaléka tervez ajándékozni idén karácsonykor.
A válaszadók közül, akik nem vesznek ajándékot 37 százalék idén döntött így, -15 százalék már tavaly sem vásárolt – 26 százalék a pénzhiányra hivatkozott, 13 százalék pedig maga készít ajándékokat – írták.
Az internetes vásárlók 41 százaléka kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésen, míg a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak, 28 százalék pedig jobban átgondolja a vásárlása helyét – ismertették.
A GKID kutatása szerint a hazai online vásárlók anyagi helyzete kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál, ugyanis 69 százalékuk a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhet magának.
A felmérésből kiderül, hogy minden negyedik felhasználó figyeli az ünnepi szezon akcióit és leárazásait.
A felmérés ideje alatt a válaszadók 28 százaléka valamilyen ruházati cikket vett karácsonyi ajándéknak, 26 százalék könyvet, szintén 26 százalék hagyományos játékot (társasjáték, puzzle), 17-17 százalék élelmiszert, kozmetikumot vagy szépségápolási cikket szerzett be.
A válaszadók 24 százaléka úgy gondolja, hogy bármilyen ajándéknak örülne, ugyanakkor 16 százalék a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölte meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12 százalék), a cipő (11 százalék), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11 százalék) követnek a népszerűtlenségi listán.
A nemre, korra és településtípusra reprezentatív kérdőíves felmérés adatfelvétele idén novemberben zajlott 12 718 felnőtt online vásárló megkérdezésével – áll a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >Idén is a tavalyi áron kaphatjuk a karácsonyi halat
A tavalyinál kedvezőtlenebb időjárási körülmények hatására a haltermelők idén összességében…
Tovább olvasom >A karácsony közeledtével az online csalások megszaporodására számítanak szakértők
A karácsony közeledtével erősödhet a kiberbűnözők tevékenysége, megszaporodhatnak az online…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >