Idén karácsonykor is pörög a játékpiac
November közepén indul a játékpiac legerősebb időszaka: a REGIO JÁTÉK adatai szerint idén az éves forgalom fele fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni, a vállalat 15%-os kosárérték-növekedést vár a tavaly év végi hajrához képest. A gazdasági helyzet ellenére a családok nem terveznek sokkal kevesebbet ajándékokra költeni, a legtöbb gyermek társast, LEGO-t és kreatív készletet, fejlesztő játékot talál a karácsonyfa alatt.
Érkezik a játékpiac legerősebb időszaka: a karácsonyt megelőző másfél hónapban az éves forgalom 50%-a realizálódik a REGIO JÁTÉK becslése alapján.
„Az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. Idén 15%-os kosárérték-növekedéssel számolunk, ami átlagosan 11.000 Ft-os hagyományos áruházi és 15.000 Ft-os online vásárlást jelent”
– ismertette Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A legkeresettebb kategóriák év végén a társasjáték, kártya, a LEGO és a kreatív-, fejlesztő játékok.
„Ez teljes mértékben összecseng a friss kutatásunk eredményeivel: a legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, csak másodlagos szempont az ár”
– mondta el Gyaraki Dávid.
Játékra mindig szükség van
A vállalat november elején 4.000 fő részvételével készített kutatást, amiből kiderült, hogy a kisgyermekes családok fele előre felkészül anyagilag az ünnepre, a két legnagyobb kiadást ebben az időszakban az ajándékok (57%) és az élelmiszerek (35%) jelentik.
„A felmérésünk alapján a családok csak kicsivel terveznek kevesebb pénzt fordítani idén a karácsonyi meglepetésekre. A szülők nem ezen szoktak spórolni, pláne ha mostanában anyagi megfontolásból a kisgyermekesek kikapcsolódási lehetőségei beszűkülnek, akkor több időt fognak együtt tölteni otthon. Ennek az időnek a kitöltésére jó választás a közös játék, sőt egy diavetítővel igazi mozihangulat teremthető otthon”
– fejtette ki véleményét Gyaraki Dávid.
A vásárlók kétharmada online is vásárol játékokat
A REGIO JÁTÉK kutatása alapján a magyar családok leginkább játékot, könyvet és ruhát vásárolnak a gyerekeknek karácsonyra. A megkérdezettek 35%-a 15.000 Ft-nál magasabb értékben, 32%-a 10-15.000 Ft között, 25%-a pedig 5-10.000 Ft között választ meglepetést. A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, decemberre csak tízből egy vásárló hagyja a keresgélés megkezdését.
A kutatásból az is kiderült, hogy a családok kétharmada online is vásárol meglepetéseket,
„ugyanakkor a játékok esetében sokan szeretik kézbe fogni a terméket, és nagy előny, hogy személyesen az eladók is szakszerű segítséget tudnak nyújtani a gyerek életkorának és érdeklődésének megfelelő játék kiválasztásában”
– tette hozzá el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
TOP 10 játékkategória a 2022-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:
1. Társasjáték, kártya
2. LEGO
3. Kreatív, fejlesztő játékok
4. Autó, jármű
5. Baba és babakocsi
6. Bébijáték és kellék
7. Szerepjáték
8. Plüss
9. Játékfigura
10. Diavetítő, diafilm
TOP 10 játék a 2022-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:
1. Diavetítő
2. LEGO Classic – Kreatív építőkockák
3. LEGO Duplo – Európa vadállatai
4. Rosszcsont társasjáték
5. Tanulj velem kutyus
6. Tanulj velem elefánt
7. Mohó Mókus társasjáték
8. Buborékfújó autó
9. Gravitrax
10. Zingo
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >