Idén is szigorú fogyasztóvédelmi ellenőrzések várhatók a Magyar Nagydíjon
A tavalyi évhez hasonló szigorú ellenőrzés-sorozatot indít a Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége a hétvégi Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt, tájékoztatott Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.
Hozzátette: idén is kiemelt figyelmet kap a fiatalkorúak alkohollal és dohánytermékekkel való kiszolgálásának ellenőrzése. Fiatalkorúak közreműködésével fogják ellenőrizni a rendezvény helyszínén az alkohol- és dohánytermék értékesítésére vonatkozó jogszabályok betartását.
A szigorúbb rendelkezéseknek és a hatékonyabb ellenőrzésnek köszönhetően a 2012-es Magyar Nagydíjon feltárt jogsértések aránya 68 százalékról egy év alatt 34 százalékra csökkent, gyakoribb ellenőrzések mellett – mondta a kormánymegbízott.
Tarnai Richárd beszámolt továbbá arról, hogy számos fesztiválon kevesebb jogsértéssel találkoztak, azonban a kisebb rendezvényeken még mindig gyakran előfordul a fiatalkorúak alkoholtermékekkel történő kiszolgálása és a fogyasztókat megkárosító kereskedelmi gyakorlat.
Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője arról tájékoztatott, hogy a július elseje óta tartó nyári kiemelt ellenőrzések során eddig országosan 787 vendéglátóegységet vizsgáltak, az üzletek 33 százalékában találtak problémát, ami három százalékos javulás a tavalyi év azonos időszakához képest.
Pozitívumként értékelte, hogy a budapesti vendéglátó egységekben kevesebb fogyasztói megkárosításról szóló panasz érkezett a hivatalhoz a külföldiek részéről.
A hatóság által ellenőrzött 63 személytaxi 11 százalékánál találtak hiányosságot, ami a tavalyi 16 százalékhoz képest szintén javulást jelent. Az esetek többségében a tájékoztatási szabályok be nem tartása és a taxis igazolvány nem megfelelő elhelyezése okozott problémát, tarifák esetében azonban semmilyen jogsértés nem történt – mondta a szóvivő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >