Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója 2024” díjátadó esemény a Trade magazin szervezésében, amely immár tizenhatodik alkalommal hozta össze a FMCG-szektor promóciókért felelős szereplőit, megbízói és kivitelezői oldalról egyaránt. Az eseményt idén is egész napos szakmai program kísérte, a Promóciók napja, ezúttal „Sikeres promóciók: Megbízhatóság, Valóság, Hitelesség. És az AI?” címmel.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője nyitotta meg a konferenciát, aki beszédében rávilágított a promóciók súlyának növekedésére a jelenlegi gazdasági helyzetben.
– A promóciók aranykorukat élik, hiszen ilyen gazdasági helyzetben, amikor az ár megint mindent visz, fontosabb az élménynél, a kényelemnél, de még a fenntarthatósági szempontoknál is, hogy olcsóbban tudjunk vásárolni. Ilyenkor lényegesen több pályázat is érkezik, ahogyan a fogyasztók is igazi promóciós dömpinggel szembesülnek a boltokban. Fontos beszélni azonban arról is, hogy a vásárló bizalma ebben a bőségben megrendült: egyre inkább mérlegelik, valódi előnyöket kínál-e egy-egy promóció, és ha nyertek, kétségbe vonják, valóban nyertek-e…, a szakmának pedig ezt az anomáliát is meg kell oldani.
Hangsúlyozta, hogy ugyanakkor nehéz gazdasági helyzet ide vagy oda, a promóciók ma már nem csupán az árérzékeny vásárlókat célozzák meg, hanem egyre inkább az értékteremtés felé mozdulnak el, amely magában foglalja a márkaépítést és a vevői hűség erősítését is. Különösen fontossá válik a megbízhatóság és a hitelesség, miközben az AI egyre inkább a tervezés és a kivitelezés alapvető eszközévé válik.
Mit szeretnek a háztartások?
Turcsán Tünde, a CPS GfK-YouGov ügyvezető igazgatójának előadása a háztartások promóciós vásárlási szokásaira összpontosított. Bemutatta, hogy a háztartások hogyan reagálnak a különböző promóciós ajánlatokra, és hogy a korosztályi különbségek hogyan befolyásolják vásárlási döntéseiket.
Az adatok szerint a legkedveltebb promóciós aktivitások közé tartozik az azonnali végösszegkedvezmény, a pontgyűjtőkártya beváltása és az 1+1 típusú akciók, valamint az azonnali ajándékok. (Turcsán Tünde előadásának főbb pontjai a 232–233. oldalon olvashatók.)
Itt az AI Act
Dr. Csenterics András, a PwC Legal ügyvédje az AI jogi környezetének változásait tárta fel. Az Európai Parlament által nemrég elfogadott AI-jogszabály, az AI Act különösen fontos mérföldkő, mivel egységes keretet ad az összes EU-tagállam számára. A rendelet a kockázatalapú szabályozást helyezi előtérbe, ahol az AI alkalmazásának különböző módjait különféle kockázati kategóriákba sorolja, figyelembe véve, hogy az adott alkalmazás milyen mértékű rizikót jelent a magánszemélyek jogaira nézve (a spamfilter nyilván alacsony kockázatú, míg pl. a „szubliminális”, azaz tudat alatt ható, marketingcélú AI kifejezetten nagy kockázatúnak számít, így tilos lesz).
Az előadó rámutatott, hogy a rendelet nem lesz rögtön kötelezően alkalmazandó, egy összességében kétéves felkészülési időszak biztosított a vállalatok számára, ezalatt fokozatosan kell majd normává tenniük az új követelményeket, azzal, hogy a jogszabály egyes rendelkezései a felkészülési időszak alatt fokozatosan, több sávban (6 hónap, 12 hónap és így tovább) válnak majd kötelezővé. Ez az átmeneti időszak lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy alaposan átvilágítsák és szükség esetén módosítsák AI alkalmazásaikat a jogi előírásoknak megfelelően – ennek elmulasztása esetén a GDPR-hoz hasonló szigorú bírságokra számíthatnak a vállalatok, árbevételtől és a tagállamok helyi sajátosságaitól függően.
Remény mellé izgalom
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója bemutatta a verseny részleteit, kiemelve, hogy a pályázatok értékelése során mennyire fontos szerepet játszottak a fogyasztói vélemények. A fókuszcsoportokban részt vevő vásárlók elmondásaiból kiderült, mennyivel kritikusabbak, gyanakvóbbak lettek a fogyasztók az egy évvel ezelőttihez képest, mennyire fontos, hogy kevés erőfeszítés árán juthassanak a promóciók során jelentősebb nyerési esélyekhez.
Ami azt illeti, már a nyerési esély is kevés önmagában: egy példát kiemelve, a fogyasztók a pénz reménye mellé annak az izgalmára is vágynak, hogy akár óránként legyen nyereménysorsolás, ami folyamatosan fenntartja az izgalmat, és lehet taktikázni azzal, hogy mikor, melyik napszakban tölti fel a kódot valaki… Tolnai Gábor a díjátadások során kategóriánként bemutatta a fókuszcsoportokban összegyűjtött vásárlói véleményeket az egyes pályázatokról, a beadványok konkrét említése nélküli diszkrécióval, ugyanakkor nagyon sok tanulsággal szolgálva a jelenlévőknek a pozitívumok és fejlesztendő területek kiemelésével. (Tolnai Gábor előadásának legfőbb tanulságairól az 234–235. oldalon olvashat.)
Küszöbön az AI-cunami
Kerek István AI üzletfejlesztési szakértő, az Everengine tulajdonosa és a ChatGPT magyarul FB-csoport alapítója fő üzenetét gyakorlati példákkal illusztrálta: a mesterséges intelligencia nem helyettesíti az emberi intelligenciát, csupán kiegészíti azt. Szót ejtett arról, hogy Kínában már a rendőrség is AI-al dolgozik, képes az adatok, tendenciák és kamerafelvételek alapján megjósolni, milyen bűncselekményre kerülhet sor a későbbiekben egy adott területen. Ezt a stratégiát ülteti át több nagy áruházlánc, többek között pl. a Temu a vásárlásba. Jelenleg a világ legnagyobb vásárlói adatbázisát építi fel ezzel. Idővel nagy valószínűséggel fordulhat elő, hogy AI vásárol AI-tól majd, ezért különösen fontos követnünk a trendeket és szakmai információkat. Persze nem csak a Temu-féle gigacégek, de már huszonéves fiatalok is képesek milliós követőtábort építeni az üzenetükkel AI-eszközök segítségével.
Kerek István rámutatott, hogy a huszonnegyedik órában vagyunk, most jöhet el az igazi fellendülés az AI terén, ami cunamiként zúdul majd a cégekre. Eddig csupán az úttörők vettek részt a kapcsolódó folyamatokban, mostanra azonban kezd eljutni a tömegekhez is. Ahhoz, hogy a saját céljaink mentén a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből az új eszközből, muszáj az AI-hoz pozitívan hozzáállni.
Generált kontra kézműves
Vaszary Ádám, a Positive Adamsky operatív igazgatója és a Signature 40 alapítója, az ügynökségi perspektívából mutatta be az AI használatának nemzetközi trendjeit. Az előadás során olyan hírességek példáit hozta fel, mint Ryan Reynolds, Shah Rukh Khan és Jennifer Lopez, akiknek kampányai már az AI-lehetőségekre épülnek, és azokat kínálják a hirdetéseikkel.
Vaszary Ádám kiemelte, hogy a jövőben bár egyre nagyobb figyelem irányul az AI generált tartalmakra, a kézműves hirdetések továbbra is értéket képviselnek majd a piacon. Hangsúlyozta, hogy a marketingstratégiákban a hatékonyság, az ügyfél-elégedettség és a többcsatornás elköteleződés továbbra is kulcsfontosságúak maradnak.
Sokféle szempontnak kell megfelelni
A konferencia meghívott vendégeinek előadássorozatát dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület igazgatójának előadása zárta, aki részletesen bemutatta a promóciós tevékenységekre vonatkozó aktuális szabályozásokat. Tisztázta: míg a reklám elsődleges célja a márkaépítés és az eladás egyfajta rövid vagy épp hosszú távú hozadéka, a promóció elsődleges célja az eladás, azonban a márkaépítés sem elhanyagolandó hozadék ebben.
A promóciós kihívások sorában azonban számos dologra kell figyelnünk jogszabályi szinten is: ott van pl. a túlzott fogyasztásra ösztönzés tilalma is az alkohol és az élelmiszerek terén, ahogyan arra is ügyelni kell, van-e health claim az élelmiszer (és étrend-kiegészítő) hirdetésben, hiszen akkor kötelező az ún. EFSA-állítás. Felhívta a figyelmet arra, hogy megtévesztő reklámozásnak minősül az is, ha lényeges információt elhallgatnak, például a promócióban való részvétel feltételeiről, és nemcsak a szöveg, de a kép is megtévesztő lehet, például a nyereményekről. Ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a gyerek és a család sérülékeny célcsoportnak számítanak, a gyerekeket nem lehet veszélyes helyzetben ábrázolni vagy közvetlenül vásárlásra felszólítani. Nem egyszerű influenszerrel sem dolgozni, hogy az megfelelően tüntesse fel, hogy épp fizetnek a véleményéért, ugyanakkor hiteles is legyen, valóban (jól) használja, fogyassza a terméket.
Fazekas Ildikó előadása konkrét példákon és ellenpéldákon keresztül világított rá a jogszabályok gyakorlati alkalmazásának fontosságára, ezáltal is segítve a jelenlévőket a törvényi előírások betartásában.
A konferencián a jelenlévők meghallgathatták a nyertes és különdíjas promóciók bemutatóit, azok eredményességének részletezésével is a pályázóktól. A következő oldalakon bemutatjuk röviden a díjazott promóciókat. Minden idei díjazottnak gratulálunk, és köszönjük a Zsűri idei munkáját is, Támogatóinknak a bizalmat a verseny és a konferencia iránt.
Várjuk jövő évi versenyünkre az idei promóciókat és a témában érdeklődőket a jövő áprilisi Promóciók napja konferenciára!
//
Élelmiszer kategória, ARANYÉREM: POS Services Kft. és a Nissin Foods Kft.
Nissin Tour De Cup
A Tour de Cup kampány kifejezetten a Z-generáció számára készült. A promóció 16 helyszínen, 32 napig zajlott, célja az volt, hogy játékos formában ösztönözze a fiatalokat a mozgásra és versenyzésre, miközben megismerteti velük a Cup Noodles termékcsaládot. A játék lényege, hogy két versenyző közül ki tesz meg 3 percen belül nagyobb távot szobabiciklivel, ami pont annyi idő, mint amíg a Cup Noodles levesek elkészülnek.
A nyertesek Cup Noodles terméket kaptak jutalomként. Összesen 5139 termékminta került kiosztásra. A fogyasztók a verseny miatt nagyobb értéket tulajdonítottak a terméknek. Szívesebben osztották meg tapasztalataikat, véleményüket a promóciós standnál eltöltött hosszabb időnek köszönhetően. A kampány azért jelentett nagy sikert, mivel egy olyan korosztályt is be tudott vonni, amely kevésbé fogékony a hagyományos reklámokra.
//
Élelmiszer kategória, EZÜSTÉREM: Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt.
PICK Szalámik. Életre Szóló Ízemlékek – Vászontáska Összecsomagolás
A kihívást az jelentette, hogy a nehéz gazdasági helyzetben az iparág prémium márkáit sújtó negatív trendeket kellett ellensúlyozni, ami a volumenfogyasztás csökkenését és a fogyasztók által preferált olcsóbb márkák irányába történő elmozdulást jelentette, még a magas márkaismertség és minőség ellenére is. A PICK mint az itthon legismertebb szalámimárka számára a további cél az volt, hogy a modernitás és az új trendek összekapcsolásával értéket teremtsenek, és megőrizve a vágyott márkaimázst, kézzel foghatóvá tegyék a PICK szalámikhoz kötődő ízemlékeket. Emellett szerették volna, a tradicionális PICK-célcsoportok mellett megszólítani a városi, fiatalabb generációt is, és erősíteni érzelmi kötődésüket az ikonikus termék és a márka iránt. A promóció részeként olyan egyedi, limitált vászontáskákat terveztek, melyek grafikái a szalámis ízemlékeket és a kortárs művészetet ötvözik.
//
Élelmiszer kategória, BRONZÉREM és TMK KÜLÖNDÍJ: In-Food 2000 Kft.
Rio Mare & Rummo – Olasz ízek, ha találkoznak
A tibi brand 2022 novemberi és decemberi időszakban országos fogyasztói promóciót szervezett Adventibi elnevezéssel, amelyben minden terméke részt vett.
A nyereményjátékban a részvétel egy darab, bármilyen tibi termék megvásárlását igazoló AP-kód feltöltéséhez volt kötve. Ennek az alacsony belépési küszöbnek, valamint a napi nyereményeknek köszönhetően a promóció kiemelkedően vonzóvá vált a fogyasztók körében, akik úgy érezhették, hogy kis ráfordítással és jó eséllyel nyerhetnek.
A promóció koncepciója olyan karácsonyi témára (adventi kalendárium) épült, amely előhívta a célcsoport (30–50 éves anyukák) gyerekkori emlékeit, így erősítve a tibi márka tradicionális, heritage értékeit, ezáltal növelte a vásárlókban a tibi márka iránti elköteleződést.
A különleges, adventi kalendáriumot idéző mechanizmus kiemelkedő játékélményt nyújtott, és kitűnt a sablonos karácsonyi promóciók közül. A nyeremények a meglepetés erejével hatottak, hiszen minden reggel, csak az Adventibi kalendárium újabb ablakának kinyílása után derült ki, hogy aznap éppen mit lehet nyerni.
//
Élelmiszer kategória, BRONZÉREM: Eisberg Hungary Kft.
Május – A salátázás hónapja
A vállalat 2022-ben 37 millió salátával járult hozzá az egészségesebb életmódhoz, és az Eisberg márkanév ma már szinonimája a konyhakész csomagolt salátáknak. 2023-ban már másodszor hirdették meg hazánkban a Salátázás Hónapját, az egészséges táplálkozás ösztönzése érdekében. Májusban az Eisberg több akciót bonyolított partnereivel, és egy vásárláshoz kötött nyereményjátékot is indított, ahol 500 000 Ft értékű SPAR/INTERSPAR vásárlási utalvány volt a fődíj. Ez az infláció miatt jó döntésnek bizonyult, mert rengetegen játszottak. A kampány az online kommunikációra is nagy hangsúlyt fektetett, a Screvo appon és saját social media felületeiken keresztül. Valamint eladáshelyi akciókkal és kóstoltatással szólították meg a fogyasztókat.
//
Élelmiszer kategória, TRADE MAGAZIN KÜLÖNDÍJ: „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. és Tricky Communications Kft.
Magyar Termék „Nyereménykassza 2023” promóció
A „Magyar Termék Nyereménykassza 2023” rekordot döntött a résztvevők számában és a nyeremények mennyiségében. A kampány legfőbb célja az eladásösztönzés mellett a Magyar Termék védjegy-kategóriák és az azokkal rendelkező termékek bemutatása, népszerűsítése volt. A gyártók számára előnyt jelent, hogy a teljes megvalósítási költség megoszlik közöttük. A játékosok egyszerűen tudtak részt venni a játékban, amely 8 gyártót, 12 márkát és közel 350 terméket foglalt magában. Az akció az infláció miatti kihívások közepette is növelte a hazai termékek iránti elkötelezettséget, segítve a fogyasztókat a tudatosabb vásárlásban. A promóció nemcsak ajándékokat, hanem pénznyereményeket is kínált, fokozva az érdeklődést.
//
HoReCa kategória, ARANYÉREM: Screvo App Kft.
Legyél a legnagyobb bulik Meistere!
A Jägermeister egy olyan nyereményjáték elkészítésével és lebonyolításával bízta meg a Screvo Appot, amely a bolti vásárlások mellett a HoReCa-hálózatában is élénkítette a fogyasztást. A játékosok egy egyszerű kódkártya segítségével vettek részt, ahol az eredményről és a nyereményről azonnali visszajelzést kaptak. A digitalizáció nyomon követhetőséget és célzott értesítéseket tett lehetővé, amelyekkel növelték a fogyasztói aktivitást. A játékban a résztvevők interaktívan találkoztak a Jägermeister brand elemekkel, erősítve a márka imázsát. A Screvo App 230 000+ letöltői bázisa ideális platformot biztosított a fiatal korosztály megszólítására. A promóció részeként fizetett hirdetéseket is futtattak a Google és META platformjain, valamint POS-anyagokat helyeztek el a résztvevő partnereknél.
//
HoReCa kategória, EZÜSTÉREM: Rewart Kft.
Nyerj a Guinness-szel páros dublini utazást!
A Guinness egy prémium sörkampánnyal ösztönözte a termék kipróbálását, és erősítette a márka-fogyasztó kapcsolatot. A cél egy tökéletes csapolási élmény volt, melyet a fogyasztók résztvevő pubokban készített fotókkal osztottak meg a zárt Facebook-csoportban. A promócióval egy dublini utat és prémium Guinness-termékeket lehetett nyerni. Több mint 700 érvényes pályázat érkezett, ami közel 60%-os aktivációt jelent. A pozitív visszajelzések alapján a fogyasztók kedvelték a kampányt, ami nemcsak a márka, hanem az adott hely pozitív asszociációját is erősítette.
//
Ital kategória, ARANYÉREM: Heinemann Testvérek Kft.
Legyél Rocksztár! (Jim Beam & Tankcsapda)
Egy olyan fogyasztói promóciót hoztak létre, amely egyedülálló, életre szóló élményt nyújt a nyertesnek, ami pénzben nem kifejezhető, egy „once in a life time” életérzéseként. Az online vásárlók egyedi kódot kaptak, míg a HoReCa egységekben azonnali ajándékokat is lehetett nyerni. A fődíj egynapos rockélmény volt Magyarország legnépszerűbb zenekarával a Budapest Park színpadán. A promóció eredményeként nőtt a résztvevő termékek eladása, és új vásárlók jelentek meg, akik kifejezetten a promóciós termékeket keresték.
//
Ital kategória, ARANYÉREM: Márka Üdítőgyártó Kft. és SKY Marketing Communications Kft.
50 a Márka. Nyertél már ma?
2023-ban a Márka üdítő 50 éves jubileumát ünnepelte egy évig tartó, változatos kampánysorozattal. A jubileumi nyereményjáték a márka hagyományos kupakgyűjtését modernizálta, weboldalon keresztül aktivizálva a résztvevőket. A promóció napi, heti, havi nyereményeket, különdíjat és egy rekordösszegű 15 milliós fődíjat kínált. A kampány nosztalgikus hangulata és egyedi nyereményei visszaidézték az elmúlt 50 év közös élményeit, bevonva és motiválva a fogyasztókat. A promóciónak köszönhetően szeptemberben 11%-kal nőtt az értékesítési volumen az előző év azonos időszakához képest, sőt, novemberben további 7%-os növekedést ért el a márka, szezonon kívül.
//
Ital kategória, EZÜSTÉREM: ACG Reklámügynökség Kft. és A4C Marketing Kft.
Nyissatok és nyerjetek!
A Soproni célja az volt, hogy a vásárlásösztönző tevékenységét márkaépítő eszközként használja fel, megerősítve platform üzenetét: „Nem számít, hogy mekkora az összejövetel, amíg azok, akik részt vesznek rajta és időt szánnak egymásra, jól érzik magukat.” A promóció alatt növekedett a játékosok száma, a 13. heti új játékosok száma pedig felülmúlta az előző heteket. A kampány célja egy egyszerű, emlékezetes élmény nyújtása volt, amely ösztönzi a célközönséget az együtt töltött időre. A Soproni márka pozícióját a kipróbálás és újravásárlás ösztönzésével erősítette, miközben az együtt töltött idő fontosságára épített.
//
Ital kategória, BRONZÉREM és POPAI KÜLÖNDÍJ: Coca-Cola HBC Magyarország Kft. és Displaygyár Kft.
Coca-Cola Always On
A Coca-Cola által kínált, egész évet átölelő kihelyezési kampány az aktuális fogyasztói promóciókat támogatja, egyedi, tematikus megjelenéssel. A cél a brand ismertségének erősítése és a vásárlói élmény növelése az eladási pontokon. A 40-50 m2-es installációk digitális kijelzőkkel és egyedi tervezésű kihelyezésekkel vannak ellátva, amelyek hozzájárulnak a partneri elégedettség növekedéséhez és a hosszú távú együttműködés biztosításához.
//
Kereskedelmi kategória, ARANYÉREM: Rewart Kft., Mastercard Magyarország Kft., Penny-Market Kft.
Állítsuk a feje tetejére a világot!
A PENNY és a Mastercard® közös kampányának célja egy egyedi és kreatív aktivitás létrehozása volt, mely az élmények és az vonzó családi pillanatok megteremtésére fókuszált. A koncepcióban azt a kapcsolódási pontot keresték, ami egyszerre ismerős és izgalmas a fogyasztóknak. A promóció részeként napi Aquaworld jegyek, egy „álomutazás” Barcelonába és a PortAventura Élményparkba kerültek kisorsolásra „priceless élménycsomaggal” kiegészítve. Az aktivációk és kísérő események, mint a mini kalandparkot imitáló installáció eseménysátor, vagy a sikeres Guinness Rekord Budapesti Óriáskerekén, tovább erősítették a koncepciót.
//
Kereskedelmi kategória, EZÜSTÉREM: Auchan Magyarország Kft.
VIP Vásárlók Éjszakája
December 8-án az Auchan Magyarország két órával, 23 óráig, meghosszabbította nyitvatartását, hogy megkönnyítse a hűségprogram résztvevőinek ünnepi vásárlásait. A VIP Vásárlók Éjszakáján 19 hipermarket 23 óráig, míg a soproni és az újhegyi áruház 22 óráig volt nyitva. A törzsvásárlókat pezsgővel fogadták, és extra kedvezményeket biztosítottak karácsonyi termékekre, játékokra, textíliákra, szépségápolási és egészséges élelmiszerekre, illatszerekre és könyvekre. Az áruházlánc további akciós termékeket is kínált, mint a Martini pezsgő, Baileys, Lindt csokoládé és mosószerek, kizárólag a Bizalomkártyás vásárlók számára.
//
Kereskedelmi kategória, BRONZÉREM és TRADE MAGAZIN-KÜLÖNDÍJ: ROSSMANN Magyarország Kereskedelmi Kft., Promolab.io Kft.
Októberi nyerő órák – Rossmann 30 nyereményjáték
A 30 éves Rossmann-üzletlánc születésnapján országos nyereményjátékot indított, melyben minden 3000 Ft felett vásárló részt vehetett. A játékban 250 üzletük és a webshop is részt vett. A vállalat egyszerűsítette a regisztrációt azok számára, akik már rendelkeztek webshop, app vagy Bizalomkártya fiókkal. A nyereményeket óránként hirdették meg, ami folyamatosan vonzotta az érdeklődőket. A játék időtartama alatt több mint 21 000 új regisztrált vásárlóval bővült a klienskör, a vásárlások száma pedig meghaladta a 23 000-et.
//
Non-Food kategória, ARANYÉREM és CSR KÜLÖNDÍJ: Henkel Magyarország Kft.
Pink Október a Henkellel
A Henkel Magyarország a mellrák elleni küzdelemre hívta fel a figyelmet egy egyedi kooperáció keretében. A promóció során minden eladott termék után 5 forinttal támogatták az Emlőrák Gyógyításáért Alapítványt, melyet a Henkel további 3 millió forinttal egészített ki. A vállalat portfóliója, beleértve mosószereket, kozmetikumokat és Ceresit páramentesítő készülékeket, részt vett a kezdeményezésben. A pozitív visszajelzések és az emelkedő igények alapján tervezik a jövőbeni hasonló promóciók folytatását, megerősítve elkötelezettségüket a mellrák elleni harcban.
//
Non-Food kategória, EZÜSTÉREM: Essity Hungary Kft.
Költs okosan! Zewa országos nyereményjáték
A Zewa válaszul a gazdasági válságra és magas inflációra bevezetett egy „Költs okosan!” kampányt, mely tudatos vásárlási döntésekre ösztönözte a fogyasztókat. A promóció alacsony belépési küszöbbel, két Zewa-termék vásárlásával indult, és vonzó nyereményekkel egészült ki. A „Back to school” időszakban és az őszi nagytakarítási időszakban időzített kampányt 360°-os marketingkommunikációval támogatták. A kezdeményezés sikerét piacrészben és volumenben is jelentős növekedéssel mérték, ami a promóció hosszú távú sikerét is jelezte.
//
Online/Digitális kategória, ARANYÉREM: POS Services Kft.
ValMar x Burger King influencer kampány és koncert
A Burger King és a népszerű ValMar Duo zenekar közötti együttműködés keretében a „ValMar King” nevű hamburger került az étlapra. A Peaktime Agency által tervezett kampány online influencer tartalmakkal, közönségtalálkozókkal és egy koncerttel kiegészült. A koncertjegyeket a Burger King alkalmazáson keresztül lehetett megnyerni, ami ösztönözte az alkalmazás használatát és a promóciós termékek vásárlását. A kampány erősítette a Burger King márkaimázsát, lehetővé téve a fogyasztói viselkedés és preferenciák megismerését. A ValMar King Burger és az események, beleértve a VR játékot, erősítették a Burger King pozícióját a fiatal generációk szemében, akiket hagyományos médiaeszközökkel már nehezebb elérni.
//
Online/Digitális kategória, EZÜSTÉREM: Screvo App Kft.
Légy az otthoni bulik Meistere!
A Screvo App egy komplex nyereményjáték-kampányt hozott létre a Jägermeister számára, amely otthoni és egyéb fogyasztási alkalmakra helyezte a hangsúlyt. A kampány kiválóan elkerülte a nyereményvadászok aktiválását, és a valódi vásárlók bevonását célozta meg, kifejezetten a 18–39 éves magyar férfiak és nők számára. A játék négy különböző részből állt: bolti vásárlásösztönző, HoReCa játék, ingyenes kérdőíves játék és egy extra pálya a fődíjért. A játékok belépőküszöbét alacsonyan tartották, a bolti vásárlásnál például elég volt egy e-számlát fotózni. A fődíj egy tematikus házibuli volt, amelyet a nyertes választhatott ki, ezzel személyesebbé téve a játékot.
//
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Pritt márka önálló standja
December közepén ünnepélyes keretek között megnyílt a Pritt márka önálló…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >A helyi termékek ereje
Az Auchan Magyarország Kft. magyar termékekért tett tevékenységét ezüstéremmel jutalmazták az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >