Idén is lesz Black Friday, amiben ezúttal az élelmiszerek is fontos szerepet kapnak

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 11. 14. 13:53

Idén a Black Fridayt ismerők körében jelentősen – 7,4 százalékponttal – nőtt azoknak száma, akik tervezik, hogy vásárolnak valamit a Black Fridayen: 24,5 százalékuk jelezte vásárlási szándékát – derül ki a Kantar Romania piackutató cég által az eMAG megbízásából az idei fekete péntek előtt, ezer, Magyarországon élő 18-55 év közötti személy körében végzett reprezentatív felméréséből. A kutatást 2015 óta minden évben elvégzik a fekete péntek előtti hetekben.

Idén az élelmiszereké a kulcsszerep

Ruhát, kisgépet és élelmiszert keresnek leginkább a magyarok a Black Fridayen

Fontos trendváltozást is előrejeleznek az idei Black Fridayre a felmérés eredményei: idén a legtöbb válaszadó a ruhaneműket (28,8%) jelölte meg olyan termékként, amelyet a fekete pénteken vásárolni tervez, ami közel tíz százalékpontos növekedést jelent tavalyhoz képest.

Az előző évhez viszonyítva közel 12 százalékponttal többen (15,3%) terveznek cipőt vagy egyéb lábbelit vásárolni, és divatkiegészítőket (pl. óra, retikül) is 11 százalékponttal többen (14%) terveznek venni az idei fekete pénteken, mint tavaly ilyenkor. A ruhaneműk és divatcikkek utoljára 2020-ban, a pandémia kitörésének évében, a korlátozások alatt voltak ennyire népszerű fekete pénteki termékek.

Ugyancsak jóval többen terveznek élelmiszert (étel és ital) rendelni a Black Fridayen: míg idén a válaszadók 12,7 százaléka tervez vásárolni, tavaly csupán 1,2 százalék kalkulált ezzel a kategóriával. Mindez egybecseng a GKID októberi, ugyancsak az eMAG megbízásából készült kutatásának megállapításával, amely szerint az akciós kampányok szerepe fontosabbá válik, sokan a bevásárlást is a leértékelések idejére időzítik.

A műszaki termékek közül a legtöbben háztartási kisgép (25,3%), hűtőszekrény (10,9%), TV (10,9%), mosógép (10,5%) vásárlását tervezik a fekete pénteken, és ugyancsak tíz százalék körüli a játékokat vásárolni tervezők aránya.

15 ezer és 60 ezer forint körül költenének a legtöbben

Idén bruttó 30 ezer és 60 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a Black Fridayen a válaszadók legnagyobb hányada (25,3%), míg 24 százalékuk jelölte meg a 15 ezer és 30 ezer forint közötti értékhatárt. Összességében a válaszadók csaknem fele (49,3%) 15 ezer és 60 ezer forint közötti költést tervez, míg 60 ezer és 100 ezer forint közötti összegért 17 százalékuk vásárolni a fekete pénteken.

Idén is az online szektor uralja a Black Fridayt

Idén is egyértelmű az online kiskereskedelem fölénye a fekete pénteki akciókban: a válaszadók 83,4 százaléka a fekete pénteki vásárlást elsősorban online áruházban tervezi elvégezni, 55 százalékuk pedig a hagyományos, offline boltokban gondolkodik a fekete péntekkel kapcsolatban. A Black Friday akciókkal kapcsolatban az eMAG-ot említette a legtöbb válaszadó (42,8%) a neves magyarországi webáruházak közül.

eMAG

Kapcsolódó cikkeink