Huszonkét országba juttatja el a magyar paprikát a Maggi
109 tonna hazai termelőtől vásárolt édesnemes fűszerpaprika-őrleményt használt fel a Nestlé európai hálózata a Maggi konyhai termékek elkészítéséhez 2015-ben. Idén a magyar csípős pirospaprika felvásárlása is növekedhet a piacra bevezetett új termékeknek köszönhetően. Évente több mint 1700 hazai vállalkozás szállít árut vagy nyújt szolgáltatást a vállalatnak.
Magyarországon 2010 és 2014 között évente átlagosan 3058 tonna pirospaprikát állítottak elő a termelők [1]. Ennek közel 4 százalékát 141 termék előállítására használta fel világszerte a Nestlé európai hálózata. 2015-ben több mint 660 tonna termékbe került magyar édesnemes fűszerpaprika-őrlemény, amelyet Norvégiától Dél-Afrikáig 22 országba exportáltak, és közel 60 millió tányér ételt főztek Magyarországon.
A Nestlé konyhai termékeket gyártó üzletága, a Maggi a leves- és ízesítő kockák között több mint a hazai piac felét tudhatja magáénak, a paprikás kockáknál pedig még erőteljesebb piacvezető szerepet tölt be. 2015-ben a Maggi 268 tonna, azaz összesen közel 27 millió húsleveskockát adott el. 2016 áprilisában legújabb, Csípős Tyúkhúsleveskockáját vezette be hazánkban, ezzel is növelve a magyar édes és erős pirospaprika felvásárlást.
A Nestlé évről-évre nagy hangsúlyt fektet termékei fejlesztésére a kiegyensúlyozott, egészséges életmód jegyében. A Maggi fix alapok sótartalmát (az ajánlott utánsózási mennyiséget beleszámolva) az elmúlt 2 évben átlagosan több mint 30 százalékkal, míg a főzős levesek sótartalmát átlagosan 5 százalékkal csökkentette, mintegy 38 receptúrát megreformálva, így a magyar fogyasztói szokásokhoz igazodva. A termékek a szárított alapanyagoknak köszönhetően pedig tartósítószer hozzáadása nélkül készülnek.
A csípős kocka bevezetését megelőző piackutatási adatokból kiderült, hogy a magyar háztartások 83%-ára jellemző, hogy a húslevest csípős ízesítéssel készíti vagy fogyasztja. Ráadásul a vizsgált célcsoport 91%-a izgalmasnak tartja, hogy egy kis csípősséget adtak a kockához.
A Nestlé Cégcsoport az elmúlt években folyamatosan bővítette beszállítói körét, így mára már több mint 1700 magyar vállalkozással áll kapcsolatban. Az élelmiszeripari vállalat hazai és globális hálózata is jelentős megrendelője a magyar kkv-knak.
Kapcsolódó cikkeink
Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >