Hungarikum fesztivál nyílt Szegeden
Minőségi magyar élelmiszereket, hagyományos kézműves termékeket, a kultúra értékeit bemutató Hungarikum fesztivál nyílt csütörtökön Szegeden.
Szakáli István Loránd agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős helyettes államtitkár megnyitóbeszédében emlékeztetett rá, hogy 2008-ban Szegeden elsőként szervezték meg a minőségi magyar termékek kiállítását és vásárát.
Az immár hetedik ízben megrendezett fesztiválra érkező vendégek megkóstolhatják a magyar konyha ízeit, a hagyományos magyar szőlőfajtákból gondos munkával készült kitűnő borokat, a páratlan ízvilágú pálinkákat, megismerkedhetnek népi hagyományaink remekeivel és a páratlan kézműves termékekkel – sorolta a politikus.
A helyettes államtitkár kifejtette, hogy a hungarikumok ügye felértékelődött az új kormányzati struktúrában, ez elősegíti ennek az ágazatokon és szakterületeken átívelő folyamatnak a hatékonyabb szervezését.
A hungarikummozgalom célja a csak a magyarságra jellemző nemzeti értékek felkutatása, megőrzése, hasznosítása és átadása a következő generációk számára – közölte Szakáli István Loránd.
Ujhelyi István európai parlamenti (EP) képviselő, az EP közlekedési és idegenforgalmi bizottságának alelnöke hangsúlyozta, hogy a magyar fesztiváloknak kiemelt szerepe van a turizmusban.
A magyar GDP-ben 9,9 százalék a turizmus és vendéglátás részesedése, a 400 ezer embert foglalkoztató ágazat azonban rendkívüli módon ki van téve az időjárás mellett a gazdasági válságok és a politikai döntések hatásának – közölte a politikus.
A képviselő szerint a hazai turizmus fejlesztéséhez politikai összefogásra van szükség, hiszen elképesztő versenyben kell helytállni. A világon a turizmusban vendégként évente egymilliárd ember vesz részt, ennek több mint fele az európai idegenforgalomhoz kötődik.
Ujhelyi István kifejtette, hogy a most záruló uniós költségvetési ciklusban Magyarország 290 milliárd forintot fordított EU-forrásból idegenforgalmi beruházásokra. A következő hét évben legalább ekkora összeget kell turisztikai fejlesztésekre költeni, különben lemaradunk a versenyben – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >