1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
A hagyományos kiskereskedelemhez képest – amely 6 százalékkal bővült tavaly – továbbra is háromszoros sebességgel, mintegy 18 százalékkal nőtt a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. Az ágazaton belül az összérték 4,3 százaléka származik az internetes értékesítésből.
A piac egészére jellemző, lassuló növekedés ellenére a magyar piacon működő webáruházak 83%-a eredményesebb évet zárt a tavalyi évben, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott a karácsony előtti egy hónap kiemelkedő teljesítményének. Az utolsó negyedéves dömping ugyanis a Black Friday akciók hatására egyre inkább már csak az ünnepek előtti, szűk 4-5 hetes időszakra koncentrálódik.
Az akcióban részt vevő boltok magas aránya és a minden korábbinál nagyobb méreteket öltő marketingverseny olyan várakozásokat keltett a lakosságban, ami egyértelműen az októberi-novemberi vásárlások visszatartását eredményezte. Kijelenthető tehát, hogy a Black Friday hazánkban is elfoglalta a tengerentúlon már régóta birtokolt helyét, a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde, közel nettó 27 milliárd forint ezen a napon realizálódott.
A GKI Digital felmérése szerint a marketing szerepe itt is elengedhetetlen, és továbbra is meghatározó az árverseny, bár a fogyasztói elvárások már nem csak az árhoz kötődnek. A magyar vásárlók változatlanul igénylik a személyes bolti átvételt, ezért a tisztán online kereskedő áruházak is egyre nagyobb arányban nyitnak hagyományos üzletet vagy átvételi pontot. Az összesítés rámutat arra is, hogy terjednek ugyan az online fizetési megoldások, de továbbra is a készpénz a meghatározó. //
Kapcsolódó cikkeink
A Temu a hazai online kiskereskedelemre is hatással van
A Temu felrobbantotta az online kereskedelmi piacot, és agresszív marketingstratégiájával…
Tovább olvasom >Pogátsa Zoltán: A kapitalizmus definíciója a növekedés – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Fontos lenne újrafókuszálni a magyar társadalom beszélgetéseinek, vitáinak a tartalmát,…
Tovább olvasom >A növekedés a fejlődés egyetlen útja – ha lemaradsz, akkor kimaradsz . Lakatos István a BravoGroup vezérigazgatója a Futuretalks podcastban
Egy cégnek mindig növekedni kell, mert egyébként elöregszik, rugalmatlanná válik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >