Honeywell felmérés: a kiskereskedők terveznek az MI-technológiákkal
A kiskereskedőknek nagy terveik vannak a mesterséges intelligencia (MI) alapú technológiák bevezetésével kapcsolatban.
A Honeywell 1000 a kiskereskedelemben dolgozó vezető Egyesült Államokban, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában történő megkérdezésével készült „AI in Retail” tanulmánya szerint tízből közel hat válaszadó tervezi a mesterséges intelligencia (MI), a gépi tanulás (ML) és a számítógépes látás (CV) alkalmazását az elkövetkező évben az üzletekben és az interneten kínált vásárlási élmény javítása érdekében.
A válaszadók közel fele (48%) az MI-t, az ML-t és a CV-t jelölte meg a legfontosabb technológiákként, amelyek várhatóan jelentős hatást gyakorolnak majd a kiskereskedelmi ágazatra a következő három-öt évben. A válaszadók szerint az MI-technológiák bevezetésének három legfontosabb célja a vásárlói élmény javítása (59%), a nagyobb termelékenység (49%) és a költséghatékonyság, illetve a megtérülés (ROI) (44%).
A válaszadók mindössze 3%-a mondta azt, hogy egyáltalán nem alkalmaz MI-technológiákat. A megkérdezettek 38%-a nyilatkozott úgy, hogy használja ezeket a technológiákat bizonyos esetekben, illetve földrajzi területeken; 35% mondta, hogy nagyobb léptékben is beveti azokat, 24% pedig kísérleti szakaszban vagy megbeszéléseken alkalmazza őket.
A megkérdezettek mindössze 7%-a véli úgy, hogy az MI-megoldások bevezetésének elsődleges célja az emberi munkaerő csökkentése lenne. A felmérésben résztvevők azt jósolják, hogy az MI, az ML és a CV a kiskereskedelem négy kulcsfontosságú területén teremt leginkább értéket: a mindennapi feladatok automatizálása és támogatása; az ügyfélszolgálat támogatása (beleértve az élő chatet is) a digitális csatornákban; célzott ügyfélmarketing-kampányok létrehozása és a készletgazdálkodás javítása terén.
A felmérés a széles körű bevezetés három fő akadályát azonosította: a büdzsé korlátosságát (39%), az üzleti érték bizonyításának nehézségeit (29%) és a technológia karbantartásához szükséges házon-belüli szakértelem hiányát (21%).
Kapcsolódó cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának
Idén is a Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Ezekből a RevoCupokból ihatunk idén
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra,…
Tovább olvasom >