Honeywell felmérés: a kiskereskedők terveznek az MI-technológiákkal
A kiskereskedőknek nagy terveik vannak a mesterséges intelligencia (MI) alapú technológiák bevezetésével kapcsolatban.
A Honeywell 1000 a kiskereskedelemben dolgozó vezető Egyesült Államokban, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában történő megkérdezésével készült „AI in Retail” tanulmánya szerint tízből közel hat válaszadó tervezi a mesterséges intelligencia (MI), a gépi tanulás (ML) és a számítógépes látás (CV) alkalmazását az elkövetkező évben az üzletekben és az interneten kínált vásárlási élmény javítása érdekében.
A válaszadók közel fele (48%) az MI-t, az ML-t és a CV-t jelölte meg a legfontosabb technológiákként, amelyek várhatóan jelentős hatást gyakorolnak majd a kiskereskedelmi ágazatra a következő három-öt évben. A válaszadók szerint az MI-technológiák bevezetésének három legfontosabb célja a vásárlói élmény javítása (59%), a nagyobb termelékenység (49%) és a költséghatékonyság, illetve a megtérülés (ROI) (44%).
A válaszadók mindössze 3%-a mondta azt, hogy egyáltalán nem alkalmaz MI-technológiákat. A megkérdezettek 38%-a nyilatkozott úgy, hogy használja ezeket a technológiákat bizonyos esetekben, illetve földrajzi területeken; 35% mondta, hogy nagyobb léptékben is beveti azokat, 24% pedig kísérleti szakaszban vagy megbeszéléseken alkalmazza őket.
A megkérdezettek mindössze 7%-a véli úgy, hogy az MI-megoldások bevezetésének elsődleges célja az emberi munkaerő csökkentése lenne. A felmérésben résztvevők azt jósolják, hogy az MI, az ML és a CV a kiskereskedelem négy kulcsfontosságú területén teremt leginkább értéket: a mindennapi feladatok automatizálása és támogatása; az ügyfélszolgálat támogatása (beleértve az élő chatet is) a digitális csatornákban; célzott ügyfélmarketing-kampányok létrehozása és a készletgazdálkodás javítása terén.
A felmérés a széles körű bevezetés három fő akadályát azonosította: a büdzsé korlátosságát (39%), az üzleti érték bizonyításának nehézségeit (29%) és a technológia karbantartásához szükséges házon-belüli szakértelem hiányát (21%).
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >