Hogy csinálják azok a vállalatok, ahol nincs munkaerőhiány 2019-ben? – szerkesztői véleménysarok
Ebben a kihívásokkal teli munkaerő-piaci helyzetben a legkönnyebbnek tűnik, ha a jelenlegi kollégákat megtartjuk. Nem könnyű, mert a dolgozók elkötelezettségének csökkenése világtrend: élethosszig tartó munkahely egyre kevésbé jellemző, ha akarjuk, ha nem.
De nagyot tévednek azok a cégek, amelyek a boldogságot összekeverik az elkötelezettséggel. A dolgozóknak tetszik a Michelin-csillagos séf, aki a vállalati kantinban főz, a családi sportnap és az ingyen Túró Rudi. De ezek miatt nem fognak a cégnél maradni. Ha csak egy forintjuk van, kérem, költsék a közvetlen vezetők képzésére: hogyan válhatnak menedzserből igazi vezetővé. Mert a kettő nem ugyanaz. Az igazi vezetők azok, akik motiválni, elkötelezetté tudják tenni a kollégákat, vagy ha nem jók, akkor megválnak tőlük.
A második forintot, ha van, akkor lehet aztán gyümölcsnapra, szép irodára, szuper karácsonyi partira költeni.
Ha a toborzás-kiválasztás panaszkodik, hogy nincs munkaerő, akkor ezt a 4 kérdést tegyék fel:
1. Minden aktív és passzív keresési módszert és csatornát tökéletesen használnak-e? Ugyanis a jelöltek egyre passzívabbak, csupán hirdetésre nem jelentkeznek.
2. A megfogalmazott üzenet a jövendőbeli munkavállalóknak tökéletesen illeszkedik-e az igényükhöz a fizetés, a munkahelyi környezet, a fejlődés, a munka és a magánélet egyensúlyát figyelembe véve? A célcsoport (kor, végzettség) igényeit figyelembe vesszük-e az üzenet kialakításakor, vagy minden álláshirdetésben ugyanaz a szöveg?
3. A toborzásban részt vevők felkészültek-e a cég és maguk eladásában? Tudják-e inspiráló vezető és inspiráló vállalat képét kelteni?
4. A kiválasztási folyamat lean-e, a jelöltek kapnak-e 48 órán belül visszajelzést, ha akarjuk őket alkalmazni, ha nem? Az ajánlat kiadása gyors-e, a felmondás és a munkakezdés közötti úgynevezett pre-onboarding tökéletesen meg van-e tervezve és végrehajtva?
Elárulom: ahol ez a 4 pont tökéletesen működik, ott nincs is munkaerőhiány. //
Kapcsolódó cikkeink
A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >A munkaerőhiány lesz a következő évtized legnagyobb kihívása az X5 Retail Group szerint
Igor Shekhterman, a cég vezérigazgatója szerint az X5 jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Korlátozza az Edeka kiszolgáló pultjainak nyitva tartási idejét
Hibrid pultokat kíván bevezetni frissáru részlegein a német piacvezető Edeka,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Summa Cum Laude
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható. Vagyis kiváló…
Tovább olvasom >Mi leszel, ha nagy leszel?
Mi leszel, ha nagy leszel? – kérdezték annak idején tőlem…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub júniusi exkluzív: Poór Zoltán, a Puratos ügyvezetője – Taste Tomorrow: a holisztikus és fenntarthatósági megfontolások dominálnak
A Puratos „Taste Tomorrow” kutatása 50 országban, 20 000 fogyasztó…
Tovább olvasom >