Hogy csinálják azok a vállalatok, ahol nincs munkaerőhiány 2019-ben? – szerkesztői véleménysarok
Ebben a kihívásokkal teli munkaerő-piaci helyzetben a legkönnyebbnek tűnik, ha a jelenlegi kollégákat megtartjuk. Nem könnyű, mert a dolgozók elkötelezettségének csökkenése világtrend: élethosszig tartó munkahely egyre kevésbé jellemző, ha akarjuk, ha nem.
De nagyot tévednek azok a cégek, amelyek a boldogságot összekeverik az elkötelezettséggel. A dolgozóknak tetszik a Michelin-csillagos séf, aki a vállalati kantinban főz, a családi sportnap és az ingyen Túró Rudi. De ezek miatt nem fognak a cégnél maradni. Ha csak egy forintjuk van, kérem, költsék a közvetlen vezetők képzésére: hogyan válhatnak menedzserből igazi vezetővé. Mert a kettő nem ugyanaz. Az igazi vezetők azok, akik motiválni, elkötelezetté tudják tenni a kollégákat, vagy ha nem jók, akkor megválnak tőlük.
A második forintot, ha van, akkor lehet aztán gyümölcsnapra, szép irodára, szuper karácsonyi partira költeni.
Ha a toborzás-kiválasztás panaszkodik, hogy nincs munkaerő, akkor ezt a 4 kérdést tegyék fel:
1. Minden aktív és passzív keresési módszert és csatornát tökéletesen használnak-e? Ugyanis a jelöltek egyre passzívabbak, csupán hirdetésre nem jelentkeznek.
2. A megfogalmazott üzenet a jövendőbeli munkavállalóknak tökéletesen illeszkedik-e az igényükhöz a fizetés, a munkahelyi környezet, a fejlődés, a munka és a magánélet egyensúlyát figyelembe véve? A célcsoport (kor, végzettség) igényeit figyelembe vesszük-e az üzenet kialakításakor, vagy minden álláshirdetésben ugyanaz a szöveg?
3. A toborzásban részt vevők felkészültek-e a cég és maguk eladásában? Tudják-e inspiráló vezető és inspiráló vállalat képét kelteni?
4. A kiválasztási folyamat lean-e, a jelöltek kapnak-e 48 órán belül visszajelzést, ha akarjuk őket alkalmazni, ha nem? Az ajánlat kiadása gyors-e, a felmondás és a munkakezdés közötti úgynevezett pre-onboarding tökéletesen meg van-e tervezve és végrehajtva?
Elárulom: ahol ez a 4 pont tökéletesen működik, ott nincs is munkaerőhiány. //
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >MTÜ-vezérigazgató: sikeres volt a turizmus legmagasabb szintű európai rendezvénye
Budapest közös platformra hozta az európai turizmus kormányzati és piaci…
Tovább olvasom >Egy román munkavállaló mobilisabb, jobban beszél nyelveket, mint egy magyar
Többek között az okokról is mesélt Baja Sándor, a Randstad…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >