Hódítanak a nemzeti eledelek
Az európai kiskereskedelmi forgalomban egyre növevszik a speciális nemzeti ételek és italok eladási aránya, derült ki a Leatherhead Food International legújabb kutatásából.
Az Európai Nemzeti ételek piaca címet viselő kutatás szerint
Nyugat-Európában tavaly 4,12 milliárd euró értékben fogytak a speciális nemzeti
ételek. A kutatásban résztvevő országok (Anglia, Franciaország, Németország,
Olaszország, Spanyolország, Németország, a Benelux államok és a skandináv
országok) közül leginkább Nagybritanniában nőtt ez a piaci szegmens, a
szigetországban 2006-ban a 2,34 milliárd euróért vásároltak ilyen termékeket, Franciaországban
és Németországban is népszerűek a termékek.
A piac csaknem felét, 42 százalékot a kínai, távol-keleti
ízek uralják, de szívesen vásárolnak tájföldi, japán, maláj, indonéz, vietnámi,
marokkói, észak-afriakai vagy akár amerikai nemzeti ételeket is a
nyugat-európai fogyasztók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, az előző havit 0,8 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >