Hódítanak a nemzeti eledelek
Az európai kiskereskedelmi forgalomban egyre növevszik a speciális nemzeti ételek és italok eladási aránya, derült ki a Leatherhead Food International legújabb kutatásából.
Az Európai Nemzeti ételek piaca címet viselő kutatás szerint
Nyugat-Európában tavaly 4,12 milliárd euró értékben fogytak a speciális nemzeti
ételek. A kutatásban résztvevő országok (Anglia, Franciaország, Németország,
Olaszország, Spanyolország, Németország, a Benelux államok és a skandináv
országok) közül leginkább Nagybritanniában nőtt ez a piaci szegmens, a
szigetországban 2006-ban a 2,34 milliárd euróért vásároltak ilyen termékeket, Franciaországban
és Németországban is népszerűek a termékek.
A piac csaknem felét, 42 százalékot a kínai, távol-keleti
ízek uralják, de szívesen vásárolnak tájföldi, japán, maláj, indonéz, vietnámi,
marokkói, észak-afriakai vagy akár amerikai nemzeti ételeket is a
nyugat-európai fogyasztók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >