HNT: a borfogyasztás visszaesését mutatják a felmérések
A borfogyasztók száma és a borfogyasztás mennyisége is jelentősen csökkent az utóbbi években Magyarországon – közölte felmérései alapján a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) kedden az MTI-vel.
A 2017-es és a 2023-as kutatások összevetéséből kiderül, hogy csak a legvagyonosabbak körében nem csökkent a borfogyasztás, a szegényebbek és a középrétegek egyaránt kevesebbet vásárolnak. Megjegyezték ugyanakkor, hogy majdnem minden alkoholos ital forgalma visszaesett, csak az égetett szesz népszerűsége nőtt kissé.
A visszajelzések alapján a külföldi borok népszerűsége kissé emelkedett, főképp a fiatalok körében. A vörösbor fogyasztási aránya 7 százalékkal csökkent, a rozé aránya 5 százalékkal nőtt, akárcsak a száraz és félszáraz boroké, amelyek a teljes fogyasztásnak ma már csaknem 50 százalékát teszik ki.
A közlemény szerint a 35 év alattiak fogyasztásában a bor és a sör aránya csaknem azonos. A fiatalabbak a gyümölcsös és a citrusos borokat kedvelik leginkább, az ízteszten a magas cukortartalmú borok bizonyultak a legnépszerűbbnek. A kezdő fogyasztók belépő kategóriája az édes borok mellett a rozé, aki elsőnek ezt kóstolja, nagyobb eséllyel lehet felnőttként borkedvelő – tették hozzá.
A visszajelzések alapján a bor egyre inkább különleges és drága élvezeti cikknek minősül, ami azzal fenyeget, hogy a fogyasztás háttérbe szorul, a bor nem lesz többé a mindennapok alkoholos itala. A visszautasítást is egyre többen magyarázzák azzal, hogy a borivásnak nincs náluk családi hagyománya.
A HNT az első átfogó, 2017-es reprezentatív piackutatáshoz hasonló módon szervezte meg az idei felmérést is. Az online fókuszcsoportos beszélgetés 5 csoportjában 8-8 fő, az országos piackutatásban 1500 fő vett részt. Az eredményekről készített részletes beszámolót a HNT honlapján tették közzé.
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >