Hírmorzsák

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 03. 28. 08:00

HírmorzsákMostohagyermek a turisztika? A Magyar Turisztikai Egyesület Budapesti Tagozatának sajtótájékoztatóján Károvits Tamás, a Matur Budapesti Tagozatának elnökségi tagja szerint az ágazatot nem kezelik súlyának megfelelően. Főbb problémákként kiemelte az Európában kiugróan magas áfaszintet, a munkabérek közterheit, a súlytalan kamarákat, a koncessziós törvény hiányát. Károvits a hazai mezőgazdaság és a vendéglátás kapcsolatának központi támogatását létfontosságúnak ítélte. (MTE)

Mást főznek ki. Átalakította ételválasztékát a BGF-KVIFK tanétterme a vendéglátó és szálloda szakos, illetve a vendéglátó szakmenedzser-hallgatók konyhai-éttermi üzemeltetési gyakorlatain. A hetenként változó kínálat mindig tartalmaz hideg előételt, magyar tájjellegű levest és egy mediterrán hangulatú meleg előételt. A gyakorlatokat hétfőtől péntekig ebédidőben tartják, vendég lehet bárki, de a helyfoglalás időrendi sorrendben történik. (TP)

Megújult az adatbázis. Megújult formában és tartalommal indult útjára a Magyar Turizmus Zrt. www.itthon.hu portálja, amelynek látogatói többek között 5000 vendéglátó-ipari egység közül válogathatnak.


Búcsú egy nagy egyéniségtől. 88. életévében elhunyt egy nagy vendéglátós dinasztia közismert és köztiszteletben álló tagja, Papp Endre, akit a vendégek többek között a Halásztanya egykori tulajdonosaként, valamint a budapesti és a bécsi Mátyás Pince igazgatójaként ismerhettek, a szakma pedig élvezetes stílusú szakkönyvek szerzőjeként. Főiskolai hallgatóként nemzedékek nőttek fel a keze alatt. Papp Endrét márciusban kísérték utolsó útjára.

Új disztribúciós központot avatott az Unilever. A már meglévő lengyelországi raktárterület kibővítését a vállalat dinamikus terjeszkedése, az emelkedő eladási mutatók és az új Unilever termékek piaci bevezetése indokolta.

Logisztikai központot épít Sepsiszentgyörgyön a Móra-kert. A félmilliárd forintos beruházás megkönnyíti a helyben termelt zöldségek és gyümölcsök felvásárlását és értékesítését a román piacon. Emellett alkalmas lesz a Magyarországról származó importtermékek tárolására és elosztására is.

Kelendőek az élelmiszer-ipari cégek Szlovákiában. Északi szomszédunknál főleg a zsírégető zöldségek termesztését és a sovány húsból készült termékek előállítását végző vállalatok iránt nagy a befektetői érdeklődés.

Csokoládékutató központot épít a Nestlé. A broci gyárhoz kapcsolódó kutatóhely kialakítására a cég 20 millió svájci frankot költ. A prémium és luxuscsokoládé fejlesztésére létrehozott központban jövő év első felétől 30 „chocolatier” dolgozik majd.

A Burberry és a Gucci is az Andrássy úton nyit üzletet. A Burberry nem messze a Louis Vuittontól várja a vásárlókat, a Gucci a felújítás alatt álló egykori Wahrmann-palotában lévő üzlethelyiséget szemelte ki magának.

60 millió eurós beruházással továbbfejlesztik az AsiaCentert. A bővítés jövőre indul, a 70 ezer négyzetméteres központi épületszárnyat várhatóan 2011-ben adják át. Addigra ezer-ezerötszáz új kínai vállalkozás indulhat be Magyarországon.

Egy év alatt 12 százalékkal nőtt a McDonald’s bevétele. Februárban a társaság az USA-ban 8,3, Európában 15, Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten pedig 11 százalékos organikus bővülést ért el.

Februárban bővült az európai kereskedelem. Öt hónapnyi csökkenés után múlt hónapban 52,4 pontra emelkedett az eurózóna kiskereskedelmi beszerzési indexe (PMI) – áll az NTC Economics Ltd. piackutató intézet legújabb felmérésében.

Kapcsolódó cikkeink