Hétfőtől ezért indul zarándoklat a Balatonra
Milánó, Bécs és Balatongyörök is csatlakozott az európai kampányhoz.
Róma után a Balatonon is megkóstolhatjuk azt a különleges vatikáni fagylaltot, aminek a Halleluja nevet adta kitalálója, egy olasz fagylaltmester. A jótékonysági célt is szolgáló kampány a Balatoni Turizmus Szövetség várakozásai szerint jelentős turisztikai növekedést hozhat a régiónak.
A Halleluja a 2025-ös jubileumi szentév hivatalos édessége, Vincenzo Squatrito, az olasz kézműves fagylaltmesterek Oscar-díjával kitüntetett szicíliai cukrászmester kreációja. Vincenzo 1994 óta vezeti ikertestvérével a családi cukrászatot, évente 54 féle fagylaltot kínálnak vendégeiknek. A mostani, vatikáni édesség a pirított mogyoró és csokoládé különleges kombinációja március 23-tól a Vatikánban, a Szent Péter tér közelében, március 24-től pedig Európa több mint 250 városában, köztük a Balatonnál is elérhető. Magyarországon a balatongyöröki Promenád Kávéház, a tavalyi év Balaton Fagyija győztese volt az első csatlakozó a kampányhoz. Náluk az első tégely minden második gombóca jótékony célt szolgál, az ebből származó bevételt a helyi templomnak ajánlották fel.
„A régióból csatlakozott még az akcióhoz a Balatonmáriafürdőn található Florida fagylaltozó is, így a déli és az északi parton egyaránt található majd olyan cukrászda, ahol a spirituális és a gasztronómiai élményekre vágyó turisták megkóstolhatják a Vatikán fagylaltját”
– mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke.
A balatoni cukrászdák mellett székesfehérvári és érdi fagylaltozók is részt vesznek a kampányban, ami jelentős forgalomnövekedést ígér. Nem csak a magyar, hanem az olasz szakértők is úgy vélik, hogy a Halleluja fagylalt hozzájárulhat a turisztikai szezon meghosszabbításához, és a tavaszi időszakban is több turistát vonzhat a Vatikánba. A fagylalt jótékonysági célokat is szolgál, a bevétel egy részét rászorulóknak ajánlják fel.
Az idén 12. alkalommal rendezik meg májusban a Balaton Fagyija versenyt, ahol a Balaton környéki fagylaltozók helyi alapanyagokból készült kreációikkal versenyeznek. A vatikáni esemény és a Balaton Fagyija választás közös pontja a minőségi fagylaltkészítés ünneplése, a helyi értékek hangsúlyozása, a turizmus népszerűsítése, valamint a minőség és a kreativitás díjazása. A tavalyi Balaton Fagyija versenyről több mint 120 cikk jelent meg, ami jelentősen növelte a résztvevő cukrászdák forgalmát. Hasonló eredményre számítanak az idei szezonban is a Balatonon.
Kapcsolódó cikkeink
2040-re több mint 2,4 milliárd turista járja majd a világot
Az elmúlt évtizedekben a turizmus példátlan növekedést mutatott: 1975 és…
Tovább olvasom >Balatoni turizmus: telt házak és növekvő bevételek cáfolják a visszaesésről szóló állításokat
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke szerint évről évre…
Tovább olvasom >Luxusnyaralások: ezek a világ legdrágább úti céljai
A turizmus felső szegmensében továbbra is erős a kereslet az…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: az árréscsökkentés mérsékelte az árakat, az OKSZ bírálatát vitatják
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közlése szerint az árréscsökkentés eredményes volt,…
Tovább olvasom >Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >Meghosszabbította a kormány az árrésstopot
Orbán Viktor a Harcosok Klubja nevű Facebook-csoportban jelentette be, hogy…
Tovább olvasom >