Hétfőtől ezért indul zarándoklat a Balatonra
Milánó, Bécs és Balatongyörök is csatlakozott az európai kampányhoz.
Róma után a Balatonon is megkóstolhatjuk azt a különleges vatikáni fagylaltot, aminek a Halleluja nevet adta kitalálója, egy olasz fagylaltmester. A jótékonysági célt is szolgáló kampány a Balatoni Turizmus Szövetség várakozásai szerint jelentős turisztikai növekedést hozhat a régiónak.
A Halleluja a 2025-ös jubileumi szentév hivatalos édessége, Vincenzo Squatrito, az olasz kézműves fagylaltmesterek Oscar-díjával kitüntetett szicíliai cukrászmester kreációja. Vincenzo 1994 óta vezeti ikertestvérével a családi cukrászatot, évente 54 féle fagylaltot kínálnak vendégeiknek. A mostani, vatikáni édesség a pirított mogyoró és csokoládé különleges kombinációja március 23-tól a Vatikánban, a Szent Péter tér közelében, március 24-től pedig Európa több mint 250 városában, köztük a Balatonnál is elérhető. Magyarországon a balatongyöröki Promenád Kávéház, a tavalyi év Balaton Fagyija győztese volt az első csatlakozó a kampányhoz. Náluk az első tégely minden második gombóca jótékony célt szolgál, az ebből származó bevételt a helyi templomnak ajánlották fel.
„A régióból csatlakozott még az akcióhoz a Balatonmáriafürdőn található Florida fagylaltozó is, így a déli és az északi parton egyaránt található majd olyan cukrászda, ahol a spirituális és a gasztronómiai élményekre vágyó turisták megkóstolhatják a Vatikán fagylaltját”
– mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke.
A balatoni cukrászdák mellett székesfehérvári és érdi fagylaltozók is részt vesznek a kampányban, ami jelentős forgalomnövekedést ígér. Nem csak a magyar, hanem az olasz szakértők is úgy vélik, hogy a Halleluja fagylalt hozzájárulhat a turisztikai szezon meghosszabbításához, és a tavaszi időszakban is több turistát vonzhat a Vatikánba. A fagylalt jótékonysági célokat is szolgál, a bevétel egy részét rászorulóknak ajánlják fel.
Az idén 12. alkalommal rendezik meg májusban a Balaton Fagyija versenyt, ahol a Balaton környéki fagylaltozók helyi alapanyagokból készült kreációikkal versenyeznek. A vatikáni esemény és a Balaton Fagyija választás közös pontja a minőségi fagylaltkészítés ünneplése, a helyi értékek hangsúlyozása, a turizmus népszerűsítése, valamint a minőség és a kreativitás díjazása. A tavalyi Balaton Fagyija versenyről több mint 120 cikk jelent meg, ami jelentősen növelte a résztvevő cukrászdák forgalmát. Hasonló eredményre számítanak az idei szezonban is a Balatonon.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén…
Tovább olvasom >MOHOSZ: a magyarországi vizek fogási rangsorában a Balaton az első
A Balatonból tavaly 633 tonna halat fogtak ki a horgászok,…
Tovább olvasom >A Colonnade Biztosító felkészült az Unitravel utasainak mielőbbi kártalanítására
A Colonnade Biztosító a jogszabályoknak megfelelően felkészült az Unitravel Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról,…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >