Hétfőtől ezért indul zarándoklat a Balatonra
Milánó, Bécs és Balatongyörök is csatlakozott az európai kampányhoz.
Róma után a Balatonon is megkóstolhatjuk azt a különleges vatikáni fagylaltot, aminek a Halleluja nevet adta kitalálója, egy olasz fagylaltmester. A jótékonysági célt is szolgáló kampány a Balatoni Turizmus Szövetség várakozásai szerint jelentős turisztikai növekedést hozhat a régiónak.
A Halleluja a 2025-ös jubileumi szentév hivatalos édessége, Vincenzo Squatrito, az olasz kézműves fagylaltmesterek Oscar-díjával kitüntetett szicíliai cukrászmester kreációja. Vincenzo 1994 óta vezeti ikertestvérével a családi cukrászatot, évente 54 féle fagylaltot kínálnak vendégeiknek. A mostani, vatikáni édesség a pirított mogyoró és csokoládé különleges kombinációja március 23-tól a Vatikánban, a Szent Péter tér közelében, március 24-től pedig Európa több mint 250 városában, köztük a Balatonnál is elérhető. Magyarországon a balatongyöröki Promenád Kávéház, a tavalyi év Balaton Fagyija győztese volt az első csatlakozó a kampányhoz. Náluk az első tégely minden második gombóca jótékony célt szolgál, az ebből származó bevételt a helyi templomnak ajánlották fel.
„A régióból csatlakozott még az akcióhoz a Balatonmáriafürdőn található Florida fagylaltozó is, így a déli és az északi parton egyaránt található majd olyan cukrászda, ahol a spirituális és a gasztronómiai élményekre vágyó turisták megkóstolhatják a Vatikán fagylaltját”
– mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke.
A balatoni cukrászdák mellett székesfehérvári és érdi fagylaltozók is részt vesznek a kampányban, ami jelentős forgalomnövekedést ígér. Nem csak a magyar, hanem az olasz szakértők is úgy vélik, hogy a Halleluja fagylalt hozzájárulhat a turisztikai szezon meghosszabbításához, és a tavaszi időszakban is több turistát vonzhat a Vatikánba. A fagylalt jótékonysági célokat is szolgál, a bevétel egy részét rászorulóknak ajánlják fel.
Az idén 12. alkalommal rendezik meg májusban a Balaton Fagyija versenyt, ahol a Balaton környéki fagylaltozók helyi alapanyagokból készült kreációikkal versenyeznek. A vatikáni esemény és a Balaton Fagyija választás közös pontja a minőségi fagylaltkészítés ünneplése, a helyi értékek hangsúlyozása, a turizmus népszerűsítése, valamint a minőség és a kreativitás díjazása. A tavalyi Balaton Fagyija versenyről több mint 120 cikk jelent meg, ami jelentősen növelte a résztvevő cukrászdák forgalmát. Hasonló eredményre számítanak az idei szezonban is a Balatonon.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >