Hét most jellemző vásárlói magatartás
A fogyasztói attitűdök hirtelen változása jelentős viselkedésbeli változásokat eredményezett, amelyek következményekkel járnak a kereskedelemre nézve is. Ebben az új valóságban elsődleges a fogyasztóközpontú megoldások fejlesztése, a kereskedelmi sikerhez szükséges tapasztalatok felismerése és kezelése.
A Shop! (a POPAI Magyarország anyaszervezete) központ által kiadott Marketing@Retail News oldalakon június 10-én a Big Red Rooster (a JLL company) fejlesztőcég 7 pontban tette közzé az új normálban tipizált fogyasztói attitűdöket.
Helyi fogyasztás
Jelenleg a családok, a környék, a közösségek és az USA-ban még az egyes államok szoros kötelékek lettek, így sok évig meghatározzák az új vásárlási magatartást és hozzáállást. Mivel a fogyasztók egyedülálló módszereket találnak ki a „maradjotthon” korlátozások megélésére, egyre inkább a közvetlen család és a szomszédok felé fordulnak támogatásért és bátorításért. A közösségek összefognak, hogy támogassák a helyi vállalkozásokat, amennyire csak lehetséges, tőlük rendeljenek étel házhozszállítást és tőlük vásároljanak online is. Ezek a koncentrikus befolyásolási körök alapjaiban változtatják meg a vásárlást és befolyásolják a lokális kis- és nagyvállalatok helyzetét.
Globálisan befolyásolt döntéshozatal
A pandémia világméretű hatása globális szinten megosztott tapasztalatokat generál olyan módon, amelyet a legtöbb nemzedék korábban nem tapasztalt. A globális összekapcsolódás szélesebb körű ismerete – különös tekintettel az egészségügyi rendszerekre, a pénzügyi intézményekre, a kormányokra, a nemzeti márkákra és a globális ellátási láncra – befolyásolja most a vásárlási döntéseket. Ezen felül, mivel továbbra is megkérdőjelezzük a COVID-19 vírus eredetét, sok fogyasztó újra megvizsgálja kapcsolatát a Föld Anyával. A természet újbóli felfedezése és megnövekedett éghajlati tudatosság lesz jellemző a globális szempontok figyelembe vételével.
Bizalom alapuló lojalitás
Ma a lojalitás mozgatórugói a biztonság, a megbízhatóság és a kedvesség. Ezeket figyelembe véve a márkáknak másképp kell gondolkodni a fogyasztók számára kínált megoldásokon. Az önmegvalósítás már nem kapcsolódási pont, mivel a fogyasztói igényeik hierarchiájának elsődleges prioritásaként saját maguk és családjuk biztonságára koncentrálnak. A pánikvásárlás és az ahhoz kapcsolódó készletbizonytalanság arra készteti a fogyasztókat, hogy a megbízható ellátási láncokkal rendelkező márkákhoz kössék magukat. A középtávú nyertesek azok a márkák, amelyek kiszámíthatóságot tudnak biztosítani a kiszállítás és a kézbesítés ütemezése és folyamata során. A fogyasztók olyan márkákhoz fordulnak, mint a Starbucks, a Target, a Walmart és a Costco, akik hitelesek, „helyesen cselekszenek” mind fogyasztóik, mind alkalmazottaik felé.
Nem létszükségleti költések
A rövid és középtávú recessziós környezetbe való belépéskor arra számítunk, hogy a 2008-as pénzügyi válság után kialakult számos viselkedési forma megismétlődik. Az új bérleti és megosztási megoldások ellensúlyozzák a tulajdonosi viselkedést. Az induló vállalkozások és az egyéni egészségügyi szükségletek támogatásához szükséges közösségi összefogás folytatódik. A diszkontok és a saját márkák is nyertesei lesznek a pénzügyi konzervativizmusnak, míg a luxusmárkák jelentősen szenvedni fognak.
A személyes tér védelme
A világjárvány arra késztet, hogy újraértékeljük a társadalom más tagjaihoz fűződő fizikai közelséget. Amikor visszatérünk a normál állapotba, továbbra is fennáll a láthatatlan fertőzésektől való félelem, ami a személyes tér új meghatározását és kényelem szintjének megváltozását eredményezi, fizikai távolságtartással. A tereket át kell gondolni, hogy lehetővé váljon a folyamatos társadalmi távolságtartás, amely az új norma lesz.
Érintéssel járó érintkezés kerülése
A fizikai környezet fertőtlenítésének javítása elvárás, mivel a személyes higiéniával kapcsolatos tudatosság példátlan méreteket ölt. Az emberekkel, termékekkel és terekkel folytatott interakció mind óvatos megfontoltsággal zajlik. A gyors, lerövidített, érintésmentes megoldások kerülnek előtérbe a vásárlás során is.
A virtuális használata
A vásárlás, az oktatás, a szocializáció és az egészségügy virtuális megoldásainak folyamatos fejlesztése kikényszeríti a fogyasztói magatartás folyamatos fejlődését is. Az e-kereskedelem növekedése továbbra is drámaian felülmúlja a fizikai kereskedelmet, így a fizikai környezet egyedülálló szerepének megértése még kritikusabbá válik a márkaökoszisztémák és a siker szempontjából. A videokonferenciák, élő közvetítések, virtuális klubok és virtuális szépségkonzultációk továbbra is fennmaradnak, míg a virtuális orvoslás egészségügyi elvárássá válik.
Kapcsolódó cikkeink
Éder Tamás: már nem a sonka a húsvét sztárja
Az éves forgalom 30-40 százalékát teszi ki a húsvéti ünnepkör…
Tovább olvasom >Ma már azok is spórolnak, akik tavaly nem tették
Még a lengyelek, a csehek és a szlovákok is bátrabban…
Tovább olvasom >A siker kulcsa 2023-ban a kategória- és csatornaszintű elemzés lehet
A fogyasztók spórolási technikái, az online csatorna választásának motivációi, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >