Hét milliárd fölött teljesített tavaly a húsvéti sonkapiac

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 03. 22. 11:55

Sonkával és füstölt hússal a kiskereskedelem húsvét környékén március-április során tavaly több mint 7 milliárd forint bevételt ért el. Ez 5 százalékkal több, mint a tavalyelőtti hasonló periódusban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

fustolt sonka

Mennyiség szempontjából 16 százalékkal emelkedett a forgalom.
Jellemzi a keresletet, hogy erősen koncentrált: értékben az összes eladásból 93 százalékot vitt el a magasabb minőségű főtt sonka múlt év március-április során. További 1 százalék jutott a füstölt főtt szegmensre, 6 pedig „egyéb” sonkákra.
Egy kilogramm sonka tavaly március-áprilisi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1 932 forint; közel 3 százalékkal több, mint az előző évi hasonló periódusban.
Főtt sonkánál a szintén tavaly március-áprilisi kilogrammonkénti 2 034 forintos átlagára plusz 0,4 százalékot jelent.
A bolti eladás szintén koncentrált. Ugyanis a legutóbbi évek húsvéti időszakai során értékben a sonka háromnegyed részét 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben adják el.
Amíg a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése csökken, addig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya növekszik.
Miközben erős a modern üzlettípusok pozíciója, egyre inkább előtérbe kerül a csemegepult; amelynek értékben mért piaci részaránya a legutóbbi három év húsvéti periódusaiban 40, 42 majd tavaly már 43 százalékot ért el. Ennek megfelelően csökken az önkiszolgálás súlya.

Sonka mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a legutóbbi három húsvéti időszakban. Forint/kilogramm.

Termék 2013. március-

április

2014. március-

április

2015. március-

április

Sonka összesen

1848

1881

1932

Főtt sonka

1994

2026

2034

Füstölt főtt sonka

1188

1126

1137

Egyéb sonka

1508

1517

1179


Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

Sonka értékben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

 

Bolttípus 2013. március-

április

2014. március-

április

2015. március-

április

2 500 nm felett

33

30

28

401-2 500 nm

41

44

47

201-400 nm

8

8

8

51-200 nm

15

15

14

50 nm és kisebb

3

3

3

Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

Kapcsolódó cikkeink