HENT: veszélyesek lehetnek a hamis parfümök
Veszélyesek lehetnek a hamis parfümök, amelyek akár súlyos allergiás reakciókat, fertőző betegségeket is okozhatnak – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) kedden az MTI-nek eljutatott közleményében.
A HENT szerint a hamis parfümök hozzávetőleg 800 millió forintos kárt okoztak Magyarországon az elmúlt mintegy három évben. Példaként említették, hogy tavaly a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei egyetlen vámkezelés alkalmával 2 millió forint értékben 55 ezer darab hamis parfümöt találtak, amelyet lefoglaltak és megsemmisítettek.
Az Európai Unió Szellemi Tulajdon Hivatalának (EUIPO) egyik korábbi jelentése szerint az EU-ban lefoglalt hamis parfümök és kozmetikai termékek 52 százaléka Törökországból származott, értékük 26,1 millió eurót tett ki 2013-ban – ismertetik a közleményben.
A hamis termékek legjelentősebb forgalma az interneten keresztül zajlik. A HENT ezért azt javasolja a vásárlóknak, hogy internetes vásárlásnál mindig legyenek körültekintőek és azokról a portálokról ne rendeljenek, ahol nem derül ki a forgalmazó cég neve és elérhetősége, mert ezekben az esetekben rendkívül nehéz, sőt gyakorlatilag lehetetlen a fogyasztó jogaink érvényesítése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >NKFH: élelmiszer-biztonsági razzia a nyári szezonban, elsősorban a fagylaltozókban és strandbüfékben
A fogyasztók biztonságának védelme érdekében országos ellenőrzést végez a Nemzeti…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >