HENT: tudatos fogyasztóvá kell nevelni az internetes tartalom felhasználóit is
Tudatos fogyasztóvá kell nevelni az internetes tartalom felhasználóit is – hangsúlyozta Horváth Péter, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) munkacsoportvezetője az M1 aktuális csatornán.
Kifejtette: bár nem könnyű, de fontos, hogy a tartalom felhasználója felismerje a legális, illetve a kalóz forrást, és tudatosan hozzon döntést a legális forrás felhasználásról.
Kovács Gábor kutatásvezető elmondta, hogy ezer fős mintában mérték fel a fiatalok internethasználati szokásainak változását, köztük a jogvédett tartalmakhoz való viszonyukat.
Horváth Péter rámutatott arra, hogy az interneten is elterjedt az előfizetéses tartalomszolgáltatás, a férfiak hajlandóbbak a legális tartalom használatáért fizetni, mint a nők.
A HENT közleménye szerint a fiatal felnőttek negyede nem tudja egymástól megkülönböztetni a legális és az illegális oldalakat.
A kutatás kimutatta, hogy a fiatalok több mint négyötöde zenehallgatásra, háromnegyede filmnézésére, kétharmada vásárlásra, 50 százaléka pedig játékra is igénybe veszi az internetet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >A németországi e-kereskedelmet is megviselte a vásárlási kedv visszaesése
A vásárlási hajlandóság mérséklődése a németországi online kiskereskedelemre is hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >