HENT: tudatos fogyasztóvá kell nevelni az internetes tartalom felhasználóit is
Tudatos fogyasztóvá kell nevelni az internetes tartalom felhasználóit is – hangsúlyozta Horváth Péter, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) munkacsoportvezetője az M1 aktuális csatornán.
Kifejtette: bár nem könnyű, de fontos, hogy a tartalom felhasználója felismerje a legális, illetve a kalóz forrást, és tudatosan hozzon döntést a legális forrás felhasználásról.
Kovács Gábor kutatásvezető elmondta, hogy ezer fős mintában mérték fel a fiatalok internethasználati szokásainak változását, köztük a jogvédett tartalmakhoz való viszonyukat.
Horváth Péter rámutatott arra, hogy az interneten is elterjedt az előfizetéses tartalomszolgáltatás, a férfiak hajlandóbbak a legális tartalom használatáért fizetni, mint a nők.
A HENT közleménye szerint a fiatal felnőttek negyede nem tudja egymástól megkülönböztetni a legális és az illegális oldalakat.
A kutatás kimutatta, hogy a fiatalok több mint négyötöde zenehallgatásra, háromnegyede filmnézésére, kétharmada vásárlásra, 50 százaléka pedig játékra is igénybe veszi az internetet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >A németországi e-kereskedelmet is megviselte a vásárlási kedv visszaesése
A vásárlási hajlandóság mérséklődése a németországi online kiskereskedelemre is hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >