HelloFresh: Idén 13%-kal költöttek többet az írek élelmiszerre
A HelloFresh új felmérése szerint Írországban az átlagos heti élelmiszer-költés 13%-kal, a 2022-es 91,38 euróról 2023-ra 105,85 euróra emelkedett, ami éves szinten 752 euróra rúg. Ez az összeg egy éves jógabérlet, egy csúcsminőségű kerékpár vagy egy új okostelefon árának felel meg
A felmérés szerint Írországban a válaszadók mintegy 88%-a csökkentette idén a kiadásait, ebből 41% mondta azt, hogy a költségek csökkentése érdekében kompromisszumot kötött a hetente vásárolt élelmiszerek minőségét illetően.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a háztartási költségcsökkentő intézkedések ellenére, a fogyasztók több mint fele a tervezettnél több pénzt költött a élelmiszervásárlásra hetente.
Az adatok szerint, hogy a fogyasztók mintegy 34%-nak okoz nehézséget az élelmiszervásárlási házi költségvetés betartása, míg 19%-uk megtervezi a heti étkezését, így igyekezve kordában tartani a kiadásait.
A felmérés megállapította továbbá, hogy az ír vásárlók hetente 1,75 órát töltenek a szupermarketben, ami éves szinten közel négy teljes napnak felel meg.
A vásárlók több mint egyharmada (39%) „idegesítőnek” találja a szupermarketekben való sorban állást, míg 42%-uk hasonlóképpen érez a „kifogyott” termékekkel kapcsolatban.
Minden második válaszadó nyilatkozott úgy, hogy hetente a tervezettnél több időt tölt a szupermarketben, 41%-uk pedig azt állította, hogy rendszeresen több üzletben is próbálkozik, hogy minden szükséges alapanyagot beszerezzen.
A vásárlók havonta átlagosan 2,5 órát töltenek a hiányzó hozzávalók keresésével – tette hozzá a HelloFresh.
Kapcsolódó cikkeink
Az érzelmek gátolják leginkább a sikeres generációváltást
A hazai családi vállalatok több mint felénél jelenleg már zajlik…
Tovább olvasom >Kontextusfüggő a növényi alapú húsok kedveltsége a fogyasztók körében
Az Appetite új tanulmánya szerint a vállalatoknak kreatív stratégiákat kell…
Tovább olvasom >Fontosnak tartjuk a sikerek megünneplését, mégsem szánunk rá időt
A lakosság csupán 11%-ára jellemző igazán, hogy megünnepli hétköznapi sikereit…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: Az alacsony árak ellenére is kedvezőbbé váltak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
A 2023 első fél évében tapasztalt erősödés után a harmadik…
Tovább olvasom >Tetra Pak: A fogyasztók 54%-a a bolygó jövőjét is figyelembe veszi az élelmiszerek kiválasztása során
A 2023-as Tetra Pak Index szerint a fogyasztók az élelmiszerek…
Tovább olvasom >ICCO World PR-jelentés: első helyen az ESG és az MI
Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a…
Tovább olvasom >