HelloFresh: Idén 13%-kal költöttek többet az írek élelmiszerre
A HelloFresh új felmérése szerint Írországban az átlagos heti élelmiszer-költés 13%-kal, a 2022-es 91,38 euróról 2023-ra 105,85 euróra emelkedett, ami éves szinten 752 euróra rúg. Ez az összeg egy éves jógabérlet, egy csúcsminőségű kerékpár vagy egy új okostelefon árának felel meg
A felmérés szerint Írországban a válaszadók mintegy 88%-a csökkentette idén a kiadásait, ebből 41% mondta azt, hogy a költségek csökkentése érdekében kompromisszumot kötött a hetente vásárolt élelmiszerek minőségét illetően.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a háztartási költségcsökkentő intézkedések ellenére, a fogyasztók több mint fele a tervezettnél több pénzt költött a élelmiszervásárlásra hetente.
Az adatok szerint, hogy a fogyasztók mintegy 34%-nak okoz nehézséget az élelmiszervásárlási házi költségvetés betartása, míg 19%-uk megtervezi a heti étkezését, így igyekezve kordában tartani a kiadásait.
A felmérés megállapította továbbá, hogy az ír vásárlók hetente 1,75 órát töltenek a szupermarketben, ami éves szinten közel négy teljes napnak felel meg.
A vásárlók több mint egyharmada (39%) „idegesítőnek” találja a szupermarketekben való sorban állást, míg 42%-uk hasonlóképpen érez a „kifogyott” termékekkel kapcsolatban.
Minden második válaszadó nyilatkozott úgy, hogy hetente a tervezettnél több időt tölt a szupermarketben, 41%-uk pedig azt állította, hogy rendszeresen több üzletben is próbálkozik, hogy minden szükséges alapanyagot beszerezzen.
A vásárlók havonta átlagosan 2,5 órát töltenek a hiányzó hozzávalók keresésével – tette hozzá a HelloFresh.
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >