HelloFresh: Idén 13%-kal költöttek többet az írek élelmiszerre
A HelloFresh új felmérése szerint Írországban az átlagos heti élelmiszer-költés 13%-kal, a 2022-es 91,38 euróról 2023-ra 105,85 euróra emelkedett, ami éves szinten 752 euróra rúg. Ez az összeg egy éves jógabérlet, egy csúcsminőségű kerékpár vagy egy új okostelefon árának felel meg
A felmérés szerint Írországban a válaszadók mintegy 88%-a csökkentette idén a kiadásait, ebből 41% mondta azt, hogy a költségek csökkentése érdekében kompromisszumot kötött a hetente vásárolt élelmiszerek minőségét illetően.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a háztartási költségcsökkentő intézkedések ellenére, a fogyasztók több mint fele a tervezettnél több pénzt költött a élelmiszervásárlásra hetente.
Az adatok szerint, hogy a fogyasztók mintegy 34%-nak okoz nehézséget az élelmiszervásárlási házi költségvetés betartása, míg 19%-uk megtervezi a heti étkezését, így igyekezve kordában tartani a kiadásait.
A felmérés megállapította továbbá, hogy az ír vásárlók hetente 1,75 órát töltenek a szupermarketben, ami éves szinten közel négy teljes napnak felel meg.
A vásárlók több mint egyharmada (39%) „idegesítőnek” találja a szupermarketekben való sorban állást, míg 42%-uk hasonlóképpen érez a „kifogyott” termékekkel kapcsolatban.
Minden második válaszadó nyilatkozott úgy, hogy hetente a tervezettnél több időt tölt a szupermarketben, 41%-uk pedig azt állította, hogy rendszeresen több üzletben is próbálkozik, hogy minden szükséges alapanyagot beszerezzen.
A vásárlók havonta átlagosan 2,5 órát töltenek a hiányzó hozzávalók keresésével – tette hozzá a HelloFresh.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >