HelloFresh: Idén 13%-kal költöttek többet az írek élelmiszerre
A HelloFresh új felmérése szerint Írországban az átlagos heti élelmiszer-költés 13%-kal, a 2022-es 91,38 euróról 2023-ra 105,85 euróra emelkedett, ami éves szinten 752 euróra rúg. Ez az összeg egy éves jógabérlet, egy csúcsminőségű kerékpár vagy egy új okostelefon árának felel meg
A felmérés szerint Írországban a válaszadók mintegy 88%-a csökkentette idén a kiadásait, ebből 41% mondta azt, hogy a költségek csökkentése érdekében kompromisszumot kötött a hetente vásárolt élelmiszerek minőségét illetően.
A tanulmányból az is kiderült, hogy a háztartási költségcsökkentő intézkedések ellenére, a fogyasztók több mint fele a tervezettnél több pénzt költött a élelmiszervásárlásra hetente.
Az adatok szerint, hogy a fogyasztók mintegy 34%-nak okoz nehézséget az élelmiszervásárlási házi költségvetés betartása, míg 19%-uk megtervezi a heti étkezését, így igyekezve kordában tartani a kiadásait.
A felmérés megállapította továbbá, hogy az ír vásárlók hetente 1,75 órát töltenek a szupermarketben, ami éves szinten közel négy teljes napnak felel meg.
A vásárlók több mint egyharmada (39%) „idegesítőnek” találja a szupermarketekben való sorban állást, míg 42%-uk hasonlóképpen érez a „kifogyott” termékekkel kapcsolatban.
Minden második válaszadó nyilatkozott úgy, hogy hetente a tervezettnél több időt tölt a szupermarketben, 41%-uk pedig azt állította, hogy rendszeresen több üzletben is próbálkozik, hogy minden szükséges alapanyagot beszerezzen.
A vásárlók havonta átlagosan 2,5 órát töltenek a hiányzó hozzávalók keresésével – tette hozzá a HelloFresh.
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >