HELL Energy – A fenntarthatóság útján
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Zöld Tagozata áprilisi kihelyezett ülését a HELL Energynél tartotta. A látogatás során szakmai előadásokra és gyárlátogatásra is sor került.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
Mihály Eszter, a HELL Energy CSR-menedzsere átfogó előadást tartott a cég fenntarthatósági törekvéseiről a kezdetektől napjainkig, majd pedig a Cleanwashers előadása következett a greenwashing témában. Ezt követően a csoport megtekintette Szikszón az alumíniumitaldoboz-gyártó egységet, a töltő gépsorok működését, valamint a teljesen automatizált magasraktárat.
A körforgásos gazdaság olyan rendszer, amelyben nincsenek hulladékok, és a ma termékei egyben a jövő alapanyagai. Az alumínium gyakorlatilag 100%-ban végtelenszer újrahasznosítható minőségromlás nélkül, újrahasznosítása gyors és gazdaságos, mivel az elsődleges gyártáshoz szükséges energia mindössze 5%-át igényli, így ökológiai lábnyom tekintetében is a leghatékonyabb italcsomagolás. Ezért tette le a HELL az alumínium italdoboz mellett a voksát. A cégcsoport az utóbbi öt évben 60%-kal csökkentette PET-palackos termékeinek arányát a portfóliójában, így ez az arány ma már csak 5%, a tervek szerint 2025-re pedig kevesebb mint 1% lesz.
A HELL alumíniumitaldoboz-gyára, a QUALITY PACK egy 42 000 m² alapterületű létesítmény, amely az egyik legmodernebb Európában. Akár 3 milliárd darab, 250 ml űrtartalmú dobozt és tetőt képes legyártani egy év alatt. Az itt gyártott alumínium italdobozok magas újrahasznosított tartalommal és alacsony szénlábnyommal rendelkeznek. Az alumínium-újrahasznosítás és visszaforgatás jó példaként szolgál, hisz ez alapvető szerepet játszik egy valóban körforgásos gazdaság létrehozásában.
Kutatások szerint, a fogyasztók közel 80%-a szerte a világon azt várja, hogy a jó példákat követve az italmárkák fenntarthatóbb csomagolásra váltsanak az elkövetkező öt évben. //
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >