Hegytetőről ordibálás és síelés a Budweisertől
Április havi termékbevezetését, az Utah állam sörét népszerűsítő kampányban a Budweiser közösségi média versenyt hirdet, amelynek győztese egy utahi hegycsúcsról kiabálhat neki tetsző trágár szavakat, miközben lesiklik a havas lejtőkön.
Utah állam híres a „bájos” káromkodásokról. Ezt a jellemzőt ragadja meg a Budweiser új kampánya. Megfigyelhető, hogy az USA vezető sörmárkája lokális aktivációkon keresztül ér el országos hatást. A hónap első napjaiban a baseball rajongókat pop-up stadionokkal kápráztatta el New York és Chicago utcáin.
Tailor made cimkés sör Utah államnak
Utah lett az első olyan állam, ahol egy speciálisan oda tervezett Budweiser-palackot vezettek be. A címkére „This Bud’s for U-Tah” felirat és az állam ikonikus helyszíneiről készült képek kerültek.
A bolti kihelyezésekre az Utahra jellemző „szalonképesített” káromkodásokat – „holy shizz” (szent kaki) „oh my heck” (francba) és „frick yeah” (batukán) – rakták ki. A speciális sör május 7-ig kapható az üzletekben Salt Lake City-szerte. Az utahi sörrel egy tavalyi ígéretét váltotta be a Budweiser, amikor arra kérte a Twitterezőket, hogy #Bud4Utah hashtaggel posztoljanak legalább 84499-szer, ennyi négyzetláb ugyanis Utah állam területe. Az is indokolta az új dizájnt, hogy egy éve engedélyezték ebben az államban, hogy 5%-os alkoholtartalmú sört árusíthassanak az élelmiszer boltokban, addig 3,2% alkoholtartalom volt a határ. A Budweiser lett így az első, magas alkoholtartalmú sör beszállító a napicikk üzletekben.
Káromkodás, egy korty sör és jöhet a síelés
A „Swear, Sip and Ski” (Káromkodj, kortyolj és síelj) verseny győztese egy barátjával helikopteres utazást nyer egy utahi hegy tetejére egy napos heli-síeléssel, pénzdíjjal, ebéddel és vacsorával, valamint két éjszakás szállással az utahi Snowbirdben. A játékban való részvételhez a Budweiser arra kéri az embereket, hogy a @BudweiserUSA-t kövessék, a közösségi médiában pedig az utahihoz hasonló finomított, vicces trágárságokat posztoljanak a #BudUtahSwearsBy és a #Sweeps hashtagekkel április 16-ig.
A Budweiser kampánya és nyereményjátéka finoman cikizi, de ki is emeli az utahi lakosok finomkodó modorát és vicces káromkodásaikat. A verseny minden amerikai lakos előtt nyitott, ami növeli a valószínűségét, hogy vírusszerűen elterjedjen a közösségi média felületeken a megosztásokkal. Így növekedhet a Budweisert követő és a márkahű fogyasztók köre, akiket bevonhat a jövőbeni promóciókba.
Sörből tiszta víz
A kampány magában foglalja egyes kiskereskedőknél a „káromkodás üvegek” kihelyezését is. Minden alkalommal, amikor valaki egy üveg „káromkodást” vásárol, a Budweiser adományt ad az „Utahi tiszta víz partnerség” nevű szervezetnek, a csúnya beszédhez kötődő „kimossuk a szád” allegóriájaként. A környezetvédelmi jótett azoknak a fogyasztóknak üzenet, akik elvárják, hogy a márkák visszaadjanak a közösségeknek.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >