Háztartási vegyi áru és kozmetikum: mérséklődött a koncentráció
A háztartási vegyi áruval és kozmetikummal az idei első félévben a kiskereskedelem közel 170 milliárd forint forgalmat ért el, ami 6 százalékkal több, mint tavaly január–június között. Mennyiséget tekintve nem változott az átlagos bolti eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven kategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– Értékben az átlagot jóval meghaladó, kétszámjegyű növekedést ért el a legnagyobb forgalmú húsz kategória közül az öblítő, tusfürdő, papír zsebkendő, dekor kozmetikum, toalett-tisztító, valamint arc- és szemránckrém – tájékoztat Kapronczai Balázs, a
Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Például öblítőnél főleg a kisebb kiszerelésű termékek okozták a piac bővülését, toalett-tisztítónál pedig a WC-frissítő blokkok.
Hozzáteszi, hogy mennyiség szempontjából a top húsz kategória közül kilenc bolti eladásánál regisztráltak csökkenést, míg növekedést tizenegynél. Kiemelkedik közülük kétszámjegyű pozitív mutatóval a tusfürdő és a dekorkozmetikum mellett a légfrissítő. Tusfürdőnél az új illatok generálták a forgalom növekedését.
Három bolttípus értékben mért forgalma nőtt átlag felett háztartási vegyi áruból és kozmetikumból: a 201-400 négyzetméteres, 51-200 négyzetméteres csatornáé, valamint a drogériáé. Viszont jelentősen csökkent az 50 négyzetméteres és kisebb egységek bevétele.
A 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre és drogériákra együtt az első félévi bevétel 86 százaléka jutott, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint tavaly január–június között. Ha a régiókat nézzük, mindenütt nőtt a bolti forgalom. Átlag felett a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, továbbá az északkeleti és délkeleti megyékben. Átlag alatt bővült az eladás északnyugaton és délnyugaton. n
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >