Háztartási vegyi áru és kozmetikum: mérséklődött a koncentráció
A háztartási vegyi áruval és kozmetikummal az idei első félévben a kiskereskedelem közel 170 milliárd forint forgalmat ért el, ami 6 százalékkal több, mint tavaly január–június között. Mennyiséget tekintve nem változott az átlagos bolti eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven kategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– Értékben az átlagot jóval meghaladó, kétszámjegyű növekedést ért el a legnagyobb forgalmú húsz kategória közül az öblítő, tusfürdő, papír zsebkendő, dekor kozmetikum, toalett-tisztító, valamint arc- és szemránckrém – tájékoztat Kapronczai Balázs, a
Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Például öblítőnél főleg a kisebb kiszerelésű termékek okozták a piac bővülését, toalett-tisztítónál pedig a WC-frissítő blokkok.
Hozzáteszi, hogy mennyiség szempontjából a top húsz kategória közül kilenc bolti eladásánál regisztráltak csökkenést, míg növekedést tizenegynél. Kiemelkedik közülük kétszámjegyű pozitív mutatóval a tusfürdő és a dekorkozmetikum mellett a légfrissítő. Tusfürdőnél az új illatok generálták a forgalom növekedését.
Három bolttípus értékben mért forgalma nőtt átlag felett háztartási vegyi áruból és kozmetikumból: a 201-400 négyzetméteres, 51-200 négyzetméteres csatornáé, valamint a drogériáé. Viszont jelentősen csökkent az 50 négyzetméteres és kisebb egységek bevétele.
A 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre és drogériákra együtt az első félévi bevétel 86 százaléka jutott, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint tavaly január–június között. Ha a régiókat nézzük, mindenütt nőtt a bolti forgalom. Átlag felett a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, továbbá az északkeleti és délkeleti megyékben. Átlag alatt bővült az eladás északnyugaton és délnyugaton. n
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >A kozmetikumok vezetik a veszélyes, nem élelmiszeripari termékek listáját
A veszélyes, nem élelmiszeripari termékek uniós gyorsriasztási rendszerében kozmetikai termékekre…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >