Hazánkban is egyre többen választják a folyékony fajdkakast
Csökkenő értékesítés, változatlan dobogósok, népszerű skót whisky – ezek jellemezték 2013-ban a magyarországi szeszpiacot. Bár a 2012-es statisztikákkal ellentétben tavaly a prémium kategóriás italok forgalma is csökkenő tendenciát mutatott, a skótok nemzeti italának menetelése mégis töretlen.
2013-ban 58 millió liternyi szeszt értékesítettek Magyarországon, az eladás mértéke azonban évről évre körülbelül 1,5%-kal csökken. Nem csupán a teljes hazai szeszpiacon, de a forgalom közel negyedét képező prémiumszeszeknél is csökkenés figyelhető meg, ezek értékesítése 3,5%-kal esett vissza. A szeszpiaci kategóriák dobogósai azonban nem változtak, hiszen továbbra is a keserűk a listavezetők, a második helyet pedig a pálinka foglalja el. A bronzérem tulajdonosa változatlanul a whisk(e)y, a vodka pedig a magyar fogyasztók negyedik kedvence.
A prémium kategória harmadik legjobbjának számító whisk(e)yk közül továbbra is a skótok vezetnek, de folyamatosan növelik piaci részesedésüket az amerikai márkák is. 2013 harmadik legnagyobb standard házasított whiskyje a The Famous Grouse lett. A hamisítatlan skót kultúra itala 100 éve házasítja mesterien a legjobb minőségű maláta- és gabonapárlatokat Skócia tradicionális malátakészítő területén, Perthshire-ben. A fajdkakassal fémjelzett márka több mint 30 éve a skótok legkedveltebb whiskyje, hazánkban azonban mindössze öt éve debütált. Forgalmazását nem sokkal érkezése után a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vette át, azóta kimagasló növekedési ütemet mutat. Az előző évhez képest 2013-ban 24%-kal ugrott meg az értékesítések száma, amely egy év alatt 40%-os árbevétel- és 18%-os disztribúciós növekedést jelentett. A „folyékony fajdkakas” értékesítése a piac minden szegmensében bővült, ám a legjobb eredményt tavaly is a vendéglátás területén sikerült elérni. Online rajongóinak tábora is egyre szélesebb, hiszen 2013-ban közel duplájára növekedett a követők száma, akik folyamatos visszajelzéseikkel támasztják alá a márka egyre növekvő népszerűségét.
„Egy barátom kapott tőlem ilyet a születésnapjára, ott kóstoltuk meg először, még ma is emlékszem milyen könnyed és lágy volt.” – nosztalgiázik a márka egyik rajongója. „Ki ne szeretne eme csodás nedűből? Élmény minden cseppje. Aki már kóstolta a The Black Grouse-t, az különösen tudja, miről beszélek.” – vélekedett egy másik lelkes kommentelő.
„A The Famous Grouse 2013-as növekedéséhez nagyban hozzájárult egy erőteljes arculatváltás, a portfólió kiterjesztése az 500ml-es kiszereléssel és a The Black Grouse termékkel. Az év folyamán folyamatos hostess és mixing promóciókkal erősítettünk a márkát, továbbá az ismertség növelésére, illetve PR aktivitásokra is nagy súlyt helyeztünk. Az online felületeken is folyamatosan építjük a márka ismertségét, így az év során Facebook követőink számát tekintve duplázást sikerült elérnünk.” – elemezte Horváth Erik, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kereskedelmi marketing vezetője. „A következő évek legfontosabb célja számunkra, hogy a fajdkakas valóban szárnyra kapjon és a standard házasított whiskyk között megszerezze a második helyet.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >