Hazánkban fél év alatt 6 ponttal javult a Fogyasztói Bizalmi Index

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 13. 00:09

Magyarországon idén októberben 6 ponttal javult a Fogyasztói Bizalmi index áprilishoz képest. Így 58 pontos a legfrissebb magyar mutató, amely azonban még mindig messze van a válság előtti szinttől. A javulás beleillik a pozitív nemzetközi trendbe.

A Nielsen piackutató vállalat Globális Fogyasztói Indexe 54 országban átlagosan 77 pontról 86-ra emelkedett a fél évvel korábbi felméréshez viszonyítva.
Magyarországon legnagyobb arányban a személyes pénzügyi helyzet megítélése javult az index három eleme közül. Megkérdezett honfitársaink 20 százaléka jónak ítéli meg saját pénzügyeit a következő 12 hónapban. Fél évvel korábban még csak 13 százalék nyilatkozott így. 
A magyarok a helyzetet legkedvezőbbnek a számukra szükséges árucikkek megvásárlása szempontjából tartják, az index három összetevője közül. A válaszadók 22 százaléka nevezte jónak a vásárlási klímát októberben, ugyanannyi pedig rossznak. Hat hónappal azelőtt 20 százalék mondta, hogy jó, és 25 százalék, hogy rossz. A mostani kedvezőbb arányok a fogyasztói bizalom erősödéséről tanúskodnak. 
A munkahelyi kilátásokat a következő 12 hónapra csak 4 százalék ítéli meg jónak, 44 százalék pedig rossznak. Az áprilisi felmérés során borúlátóbban nyilatkoztak a válaszadók, mert akkor 52 százalék vélte úgy, hogy a munkaerő piac rosszul alakul majd.
Európában legmagasabb a fogyasztói bizalmi index Norvégiában (110 pont), Dániában (100) és Hollandiában (92). Figyelemre méltó, hogy földrészünk élmezőnyébe tartoznak a lengyelek és oroszok is (85-85). A  magyarországi  indexnél, az európai országok közül alacsonyabb a mutató Litvániában (54), Portugáliában (53) és Lettországban (49).
Ami a trendeket illeti: A vizsgált 23 európai ország közül Magyarországgal együtt 19-ben emelkedett a fogyasztói bizalmi index az első félévhez képest. Csökkent Dániában, Hollandiában és Csehországban. Nem változott Litvániában.





Kapcsolódó cikkeink