Hazánk megbízható üzleti partner Ázsiában is
Magyarország Hongkong legjelentősebb kereskedelmi partnere a közép-kelet európai régióban, a meglévő kölcsönös üzleti bizalmat tovább mélyítheti a kínai „Egy Övezet, Egy Út” kezdeményezésen belüli együttműködésünk – jelentette ki Varga Mihály Hongkongban kormánytagokkal és az üzleti élet meghatározó szereplőivel folytatott megbeszéléseit követően.
Magyarország kedvező befektetési lehetőségeket kínál ázsiai partnereinek is infrastruktúrája, képzett munkaereje, kedvező földrajzi fekvése és erősödő pénzügyi, kereskedelmi centrum szerepe alapján – hangsúlyozta a nemzetgazdasági miniszter.
Egyre több magyar vállalat érdeklődik a hongkongi üzleti lehetőségek iránt, és bízunk abban, hogy a kedvező magyarországi makrogazdasági környezet hasonló érdeklődést vált ki a hongkongi cégekből is – emelte ki Varga Mihály a X. Ázsiai Pénzügyi Fórum alkalmával folytatott kétoldalú találkozóit követően. A Gregory So kereskedelmi és gazdaságfejlesztési miniszterrel, Jasper Tsanggal, a hongkongi törvényhozás volt elnökével, valamint Eddie Yue-vel, a Hongkongi Monetáris Hatóság vezérigazgató-helyettesével folytatott megbeszéléseken a tárgyalófelek pozitívan értékelték, hogy a kínai vállalatok részére komplett infrastruktúra épült ki hazánkban. Ez magában foglalja a Peking–Budapest közvetlen légijárat beindítását, a Bank of China budapesti klíringközpontjának felállítását, valamint a magyar-kínai két-tannyelvű iskola létrehozását.
A tárgyalásokon az egyik legfontosabb téma volt, hogy napirenden van Magyarország csatlakozása az Ázsiai Infrastrukturális Beruházási Bankhoz (AIIB) – tájékoztatott Varga Mihály. Hozzátette: ezzel tovább fejlődhet a nemzetközi pénzügyi és külgazdasági kapcsolatrendszerünk, valamint egyre több magyar vállalat jelenhet meg az ázsiai piacokon.
A nemzetgazdasági miniszter az Európai Unióban történt és várható változásokkal kapcsolatban kijelentette: hazánk megbízható partnere lehet azon ázsiai vállalkozásoknak, amelyek az uniós belső piacot kívánják elérni.
(Nemzetgazdasági Minisztérium)
Kapcsolódó cikkeink
Díjazzák a kulturális turizmus területén kiemelkedő településeket
Az Art is Business olyan értékteremtő és -megóvó platform, amely…
Tovább olvasom >A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a…
Tovább olvasom >Kreativitás és művészeti szaktudás, mint az üzleti siker alapja?
Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >