Hazai barkácspiaci lánc a versenyképesség megőrzéséért
Közös arculattal és beszerzéssel próbálják felvenni a barkácspiaci kiskereskedők a versenyt az áruházláncokkal szemben. Eddig 16 kiskereskedő tömörült az Ezermester cégér alá, ám a szervező cég azt reméli, hogy év végére 75 tagúvá nőhet a hálózat.
A hazai kis- és középvállalkozások barkácsboltjainak összefogására megalakult az Ezermester Magyar Barkács Kereskedelmi Szolgáltatói és Ügynöki Kft., melynek célja a barkácsüzletek piaci versenyképességének megőrzése a Magyarországon jelen lévő multinacionális barkács-áruházláncokkal szemben – adja tudtul a cég sajtóközleménye.
A cég szerint a Magyarországon jelenlévő multinacionális barkács-áruházláncok – OBI, Bauhaus, Baumax, Praktiker – a piac mintegy 55 százalékát tudhatják magukénak, és hozzávetőlegesen 165-170 milliárd forint forgalmat bonyolítanak évente. A kisebb vállalkozások piaci aránya jelenleg 45 százalékot tesz ki.
Jelenleg 16 barkácsbolt társult a hálózathoz. A tagok a közös beszerzés mellett egységes megjelenés – közös logo – kialakítását is tervezik. A hálózat célja, hogy 2009. végére a csatlakozott üzletek száma elérje a 75 darabot.
Hasonló folyamatok a vegyes termékkörű, illetve élelmiszer kiskereskedelemben már egy jó évtizede lejátszódtak a hazai piacon. A kilencvenes évek közepén a nálunk is terjeszkedő multinacionális hátterű hiper- és szupermarket hálózatokkal szemben az ágazat kiskereskedői hasonló elven működő beszerzési társaságokba – hazai láncokba – tömörültek. A CBA, a Coop és a Real hazai láncok összesített piaci részesedése ma nálunk kiemelkedően magas a régióban, a teljes hazai élelmiszerforgalom egy harmadát a hazai láncok bonyolítják le – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >